بسته کمیته امداد:

ظرفیت ۲۵۰ شغل در کاریابی‌های شهر کرمانشاه خالی است/پرداخت چهار هزار و ۳۰۴ فقره وام قرض الحسنه

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: هم اکنون فقط ظرفیت ۲۵۰ شغل در کاریابی‌های شهر کرمانشاه خالی است و امیدواریم به زودی مددجویان متقاضی و جویای کار جذب این مشاغل شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رضا طاهری معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه در خصوص وضعیت اشتغال در کرمانشاه و شرایط مددجویان کمیته امداد، گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۹۵۹ مددجوی کرمانشاهی از طریق کاریابی و تعامل با کارفرمایان اشتغال پایدار ایجاد شده است.

او گفت : پیش بینی می‌شود طی تعاملات صورت گرفته با کارفرمایان و بنگاه‌های کاریابی در مجموع تا پایان سال یک هزار و ۳۴۱ مددجو در استان کرمانشاه از طریق کاریابی‌ها دارای شغل پایدار شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه افزود: هم اکنون فقط ظرفیت ۲۵۰ شغل در کاریابی‌های شهر کرمانشاه خالی است.

او با اعلام فراخوان جذب نیرو در کاریابی‌ها، ادامه داد: امیدواریم به زودی مددجویان متقاضی و جویای کار جذب این مشاغل شوند.

طاهری با یادآوری اینکه کمیته امداد آمادگی دارد نیروی مورد نیاز کارفرمایان و بنگاه‌های کاریابی را بر اساس مهارت، جنس، سن و.. تامین کند، گفت: همچنین این نهاد در صورت نیاز کارفرمایان به نیرو‌های مهارت دیده، آموزش‌های شغلی رایگان به این مددجویان ارائه می‌دهد.

رضا طاهری با یادآوری اینکه کمیته امداد به کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت را به کار گمارند بسته‌های تشویقی اعطا می‌کند، افزود: پرداخت تسهیلات کارفرمایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان در ازای به کارگیری هر مددجو یا پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال متوالی از بسته‌های تشویقی این نهاد به شمار می‌رود .

چهار هزار و ۳۰۴ فقره وام قرض الحسنه به نیازمندان کرمانشاهی پرداخت شد

در شش ماهه نخست امسال چهار هزار و ۳۰۴ فقره وام قرض الحسنه با اعتبار بالغ بر ۴۱ میلیارد تومان به نیازمندان کرمانشاهی پرداخت شده است.

مدیر امور شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان کرمانشاه با بیان اینکه این صندوق در سرفصل‌های اشتغال، کارگشایی، ودیعه، خرید و احداث مسکن به متقاضیان واجدالشرایط وام قرض الحسنه پرداخت می‌کند، گفت: دو هزار و ۶۹۱ فقره از وام‌های پرداختی در نیمه نخست امسال با اعتبار ۲۴ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان از محل اعتبارات امداد و سپرده‌های مشتریان خیر تامین و پرداخت شده است.

غلامعلی عسگری افزود: هزار و ۶۱۳ فقره وام پرداختی در این مدت از محل اعتبارات بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و بانک قرض الحسنه مهر برای تامین ودیعه مسکن نیازمندان، حمایت و کارگشایی از مشکلات خانواده‌های مددجو و ایجاد اشتغال پرداخت شده است.

او گفت: سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت برای عموم مردم آزاد است و سپرده‌گذاران هر زمانی که بخواهند می‌توانند نسبت به خروج و یا افزایش سپرده‌های خود اقدام کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار