۷۴ واحد متخلف بهداشتی در شهرستان دیر مهروموم شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: به منظور بسیج ملی مقابله با کووید ۱۹، تا کنون ۷۴ واحد صنفی متخلف تعطیل و ۷۵ واحد دیگر نیز جریمه شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، احمد آخوندی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با ویروس کرونا و نظارت بر نحوه اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در واحد‌های صنفی، همکاران ما در واحد بهداشت محیط بازرسی از این واحد‌های صنفی را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: تاکنون هشت هزار و ۲۰۰ مورد بازدید از مراکز و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در شهرستان دیر صورت گرفته و در این زمینه پنج گروه نظارت در دو نوبت صبح و عصر فعال است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر ادامه داد: در مجموع ۱۴۹ واحد متخلف که ضوابط بهداشتی و مصوبات ستاد مقابله با کرونا را رعایت نمی‌کردند، مهروموم و جریمه شدند که ۷۴ واحد صنفی متخلف تعطیل و ۷۵ صنف دیگر نیز پس از طی مراحل قانونی جریمه شدند.


بیشتر بخوانید


آخوندی عنوان کرد: واحد‌های متخلف شامل سوپرمارکت، نانوایی، میوه فروشی، عمده‌فروشی مواد غذایی، رستوران و بیرون بر، آش فروشی، ماهی‌فروشی هستند.

او با تأکید بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: بسیاری از صنوف دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، اما تعدادی نیز در این زمینه سهل‌انگاری دارند که شبکه بهداشت و درمان برای حفظ سلامت شهروندان برابر مقررات با آنان برخورد خواهد کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اعلام تشدید بازرسی‌های بهداشتی، بیان کرد: سامانه تلفنی ۱۹۰ آمده دریافت گزارش‌های مردم است و شهروندان در صورت مشاهده مشکلات بهداشتی و رعایت نکردن اصول بهداشتی می‌توانند با این سامانه تماس بگیرند تا همکاران ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به بررسی آن اقدام کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.