جریمه ۲۰۰ هزار تومانی برای بیماران کرونایی متخلف

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونای استان کرمانشاه گفت : در ستاد ملی کرونا تصمیم گرفته شده بیماران کرونایی که از منزل خارج می‌شوند و دستورالعمل ها را رعایت نمی‌کنند، ۲۰۰ هزار تومان جریمه شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مهدی محمدی رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونای استان کرمانشاه گفت : در شبانه‌روز گذشته ۱۲۶ مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند که ۳۲ مورد آن از میان بیماران بستری و ۹۴ مورد دیگر از میان بیماران سرپایی بوده است.

او مجموع افراد شناسایی شده مبتلا به کرونا در استان از ابتدای شروع اپیدمی تاکنون را ۲۱ هزار و ۶۲۶ نفر اعلام کرد و گفت : تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان هفت نفر بوده است.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونای استان کرمانشاه افزود: با احتساب موارد فوت در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع جان‌باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تاکنون به ۶۸۶ نفر رسید.

محمدی ادامه داد: تمامی شهرستان‌های استان به جزء ثلاث باباجانی، دالاهو و قصرشیرین به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز به سر می‌برند.

او با بیان اینکه در مهرماه تمام رکورد‌های کرونا شکسته شده است، گفت: در این ماه میانگین موارد بستری در روز به ۱۰۶ نفر و میانگین فوت ۶ نفر در روز رسیده است.

محمدی از مردم خواست، بیرون از منزل حتما از ماسک استفاده کنند و با توجه به ممنوعیت ملاقات از بیماران به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند.

او خطاب به کسانی که دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، گفت: در راستای رعایت دستورالعمل های بهداشتی مقداری از توصیه گذشته و باید نیروی بازدارندگی وجود داشته باشد، بنابراین امروز در ستاد ملی کرونا تصمیم گرفته شده بیماران کرونایی که از منزل خارج می‌شوند و دستورالعمل ها را رعایت نمی‌کنند ۲۰۰ هزار تومان جریمه و همچنین در تهران کسانی که بدون ماسک از منزل خارج شوند تا ۵۰ هزار تومان جریمه شوند؛ در حال تدوین ساز و کار اجرایی این جرایم اعمال شده، هستند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.