مسوولان برای دریافت سهم یک درصد از فروش معادن شکایت کنند

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی گفت: بنا به مصوبه مجلس دهم و برنامه ششم توسعه، یک درصد از فروش معادن باید برای محیط زیست همان منطقه هزینه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد رضا صباغیان نماینده مردم بافق، بهاباد، خاتم، مهریز و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی در نشست با اصحاب رسانه شهرستان بافق با اشاره به ضرورت دریافت یک درصد از فروش  معادن گفت: اختصاص یک درصد فروش معادن به همان منطقه، مصوبه مجلس دهم و برنامه ششم توسعه است که باید برای محیط زیست و آلایندگی‌ها هزینه شود.

او افزود: برای پرداخت عوارض معادن مسوولان شهرستان و دستگاه‌های مربوطه باید از معادن شکایت کنند تا مبلغ آن مشخص و از سوی معادن پرداخت شود، بجز معدن سرب و روی که بدون شکایت باید پرداخت کند.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی به بازگشت آنومالی‌ها به سنگ آهن مرکزی و تامین خوراک اشاره کرد و گفت: برای بازگشت آنومالی‌ها در حال پیگیری هستیم و برای تامین خوراک آهن قرار است همانند قبل ۷۵۰ هزار تن به اصفهان و مابقی به چغارت داده شود.

صباغیان با بیان اینکه احداث فرودگاه در بافق باید روند قانونی خود را طی کند، تصریح کرد: در بررسی‌های اخیر توسط مشاور تعیین شده، مشخص شد بافق در منطقه دلتای نظامی است و هیچ هواپیمایی حق پرواز بدون مجوز بر فراز آن ندارد، اما این به معنای لغو فرودگاه نیست.

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی به اقدامات عمرانی انجام شده اشاره کرد و گفت: تکمیل راه بافق نوق، رفع موانع کارخانه فولاد ابویی، راه اندازی کارخانه احیا مستقیم، پیگیری تکمیل بیمارستان ۹۶ تخت خوابی و احداث واحد فرآوری خرما از اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار