شهردار شیراز:

غزل های حافظ، می تواند راهگشای دردهای مردم در دنیای پیچیده امروز باشد

اسکندرپور گفت: امروز که در دنیای پیچیده و جنگ طلب، مردمان به زحمت افتاده‌اند غزل‌های حافظ می‌تواند راهگشای این درد‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسکندرپور شهردار شیراز در گشایش آیین یادروز حافظ با بیان اینکه بیستم مهرماه یادآور فرزانگی شعر، هنر و مهربانی است، اظهار کرد: این روز در تقویم ملی کشورمان یاد روز حافظ بزرگ، شاعری بزرگ و حکیمی فرزانه است.

او با بیان اینکه حافظ، حافظه ما و آیینه دار تاریخ ما است، ادامه داد: شعر حافظ بیانگر دغدغه ها، آرزو‌ها و راز‌های این ملت است.

اسکندپور گفت: در پیشینه فرهنگی مردم، حافظ پیشتاز فرزانگی است و غزل‌های حافظ بازتابی از زندگی مردم و آمال و آرزو‌های آن‌ها بوده و هست، به همین دلیل عارف و عامی آرزو‌های خود را در غزل‌های حافظ را جستجو می‌کنند.

شهردار شیراز با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به مهربانی و فرزانگی حافظ نیازمند هستیم، افزود: امروز که در دنیای پیچیده و جنگ طلب، مردمان به زحمت افتاده‌اند غزل‌های حافظ می‌تواند راهگشای این درد‌ها باشد.

او با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری مردم دنیا به مهربانی نیاز دارند، اضافه کرد: حافظ همچون همشهری دیگرمان حضرت سعدی نماد صلح، مدارا و مهربانی است.

اسکندرپور ادامه داد: مردم این سرزمین گاهی با فال حافظ روش و مسیر زندگی خود را جویا می‌شوند این یعنی اینکه غزل‌های حافظ نمایی از آرزو‌ها، خاطرات و باور‌های این مردم است.

او گفت: امیدوارم که در روز‌های این چنینی این فرصت برای ما ایرانیان بیشتر فراهم شود تا با داشته‌های غنی فرهنگی، تاریخ خود و با فرصت‌هایی که در گذشته برای این مردم فراهم شده است بیشتر آشنا شده و این ثروت و داشته‌ها را برای آینده مردم و آینده این سرزمین استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
واقعااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااان