جذب کامل اعتبار اسناد خزانه فارس

مدیرکل اقتصاد و امور دارایی فارس گفت: ۸۳ دستگاه اجرایی و ۱۰۵ شهرداری استان فارس ازمحل اعتبار اسناد خزانه موفق به جذب ۷۶۶ میلیارد تومان اعتبار شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل اقتصاد و امور دارایی فارس از جذب کامل اعتبار اسناد خزانه فارس در سال ۹۸ خبر داد و گفت: ۸۳ دستگاه اجرایی و ۱۰۵ شهرداری استان که از این محل اعتبار داشتند موفق به جذب ۷۶۶ میلیارد تومان اسناد خزانه شدند.

بابک دایی، افزود: بیش از ۱۳ هزار و ۸۰۰ اموال متعلق به دستگاه‌های اجرایی فارس با قابلیت مولدسازی و فروش شناسایی شده که ۱۲ هزار ملک آن متعلق به ۱۳ دستگاه اجرایی و ۱۸۷۲ ملک باقی‌مانده نیز مربوط به ۶۴ دستگاه اجرایی دیگر است.

او با بیان اینکه ۱۰ درصد این اموال زمین و ۵۱۶ مورد نیز واحد مسکونی است که مشخص است مورد استفاده دستگاه‌های اجرایی نیست و با کمترین ایراد و در کمترین زمان قابلیت فروش دارند، عنوان کرد: فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی با هدف تامین نقدینگی آن‌ها در دستور کار دولت قرار گرفته است.

مدیرکل اقتصاد و امور دارایی استان فارس بیان کرد: از مجموع ۱۳ هزار و ۸۰۰ ملک شناسایی شده ۵۹ فقره به ارزش ۴۲۲ میلیارد تومان شناسایی شده که از این تعداد ۳۰ ملک به ارزش ۷۷ میلیارد تومان به وزارت امور اقتصادی ارسال شده و تاکنون مجوز فروش ۱۹ فقره به ارزش ۴۲ میلیارد تومان از سوی وزیر اقتصاد صادر شده است.

دایی با گلایه از برخی دستگاه‌های اجرایی مانند آموزش و پرورش که نسبت به اعلام اموال مازادشان کوتاهی کرده‌اند، گفت:منابع مالی حاصل از فروش این اموال نصیب خود دستگاه اجرایی می‌شود که می‌توانند از درآمد حاصل از آن پروژه‌های ناتمام را تکمیل و معوقات کارمندان خود را پرداخت کنند.

او بیان کرد: امسال باید حدود ۲ هزار میلیارد تومان از محل فروش اموال مازاد از سوی فارس به خزانه کل کشور واریز شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار