تاکید سئول بر لزوم از سرگیری مذاکره برای توافق بین دو کره

سئول ضمن درخواست برای از سرگیری مذاکره بین کره‌ای، اعلام کرد توافقات بین کره شمالی و کره جنوبی از درگیری‌های مسلحانه در شبه‌جزیره کره جلوگیری می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی امروز یکشنبه گفت که یک روز پس از رونمایی سلاح‌های استراتژیک جدید کره شمالی، توافقات بین کره‌ای برای جلوگیری از درگیری‌های مسلحانه در شبه جزیره کره باید از سر گرفته شود.

وزارت اتحاد سئول در یک بیانیه جداگانه اعلام کرد که سخنرانی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در خصوص همکاری آینده بین همسایگان، منجر به صلح و روابط بهتر خواهد شد.

کره شمالی در مراسم هفتاد و پنچمین سالگرد تاسیس این کشور، از جدیدترین موشک قاره پیمای خود رونمایی کرد. موشک قاره پیمایی که به تازگی از آن بهره برداری شده، از لحاظ حجم بزرگتر از موشک «هواسونگ-۱۵» است. «هواسونگ-۱۵» که قابلیت رسیدن به قاره آمریکا را هم دارد پیش از این در نوامبر سال ۲۰۱۷ آزمایش شد. رهبر کره شمالی گفت که این کشور متعهد به تقویت توان دفاعی خود است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۱:۳۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
نه تنها لزوم مذاکره بلکه باید اتحاد دو کره مطرح شود کشوری واحد که در پایان جنگ جهانی دوم از سوی نظام سلطه جهانی به دو2 کره شمالی-جنوبی تقسیم شد تا بتواند به راحتی بر دو قسمت سلطه داشته باشند در حالیکه کشور بزرگ و یکدست کره اجازه چنین امری را به نظام سلطه جهانی نمیداد با استفاده از تفرقه بینداز حکومت کن یک کشور بزرگ و متحد را با ایجاد تفرقه به 2کشور شمالی-جنوبی تقسیم کردند تا بتوانند براحتی بر هر 2کره مسلط شوند....حال اگر هر دو کره متحد شوند با این اتحاد تمام داشته ها و نداشته های همدیگر را پوشش میدهند و کشوری قدرتمند را تشکیل خواهند داد که با استقلال و آزادی واقعی دیگر تحت یوغ استعماری و استکباری نظام سلطه جهانی نخواهند بود............
آخرین اخبار