نمکی:

خبرهای خوشی از واکسن ایرانی کرونا دارم/ نتیجه تست کرونایم منفی بود

وزیر بهداشت درباره ۲ روز خانه نشینی‌اش و دادن تست کرونا توضیح داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت اظهار کرد: امسال اربعینی متفاوت داشتیم و امسال تعداد بسیاری از مشتاقان خدمت به زائران اباعبدالله از جمله همکارانم در اورژانس و نیروهای بهداشت و درمان توفیق خدمتگذاری در مسیر کربلا را نداشتند و به عنوان مدافعان سلامت به نحو دیگری خدمتگزاری کردند و ما امسال اربعینی متفاوتی مبتنی بر رعایت شیوه نامه ها برگزار کردیم و از دستگاه های نظارتی، نظامی و انتظامی به ویژه ناجا تشکر می کنم زیرا در برخورد با کسانی که به سمت مرز حرکت کردند کوشا بودند و به خوبی عمل و از شکل گیری راهپیمایی جلوگیری کردند.

نمکی گفت: فقدان هنرمند بی بدیل محمدرضا شجریان را تسلیت عرض می کنم واز دوستداران استاد شجریان وخانواده معزز ایشان تشکر می کنم که عرایض ما و تقاضاهای ستاد ملی را گوش دادند و در مراسم تدفین حداکثر شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شد و در اینکه شجریان را خسرو آواز ایران می نامند، گله مند بودم چرا که شجریان از هنرمندان بی بدیل عرصه شعر، موسیقی، آواز و ادب فارسی است و باید از منزلت این بزرگوار یاد کرد و از کسانی که در مراسم تدفین گنجینه این هنرمند با ما همراهی کردند، تشکر می کنم.

ماجرای دو روز خانه نشینی وزیر بهداشت و دادن تست کرونا

وزیر بهداشت گفت: دیروز به دلیل غیبت من در ستاد ملی مقابله با کرونا اضطراب و نگرانی ایجاد شده بود و خبری درباره بیماری بنده منتشر شد و از همه کسانی که ابراز محبت کردند تشکر می کنم، از دیروز تاکنون با فوج عظیمی از مهربانی عزیزانی که این سرباز خدمتگزارانشان را مورد محبت قرار دادند رو به رو شدم و پیام‌های محبت آمیزی دریافت کردم و در برابر این یکایک مردان و زنان بزرگ سرزمینم سر تعظیم فرود می آورم و گاهی می گویم که هرچه برای این مردم کار کنیم، باز هم از این همه آتش فشان محبت و عشق احساس کوچکی و شرمساری می کنیم.

او افزود: در طول این هشت ماه به همراه همکاران بسیار فعالیت کردیم، من یک آسیب در یکی از مهره های کمرم به دلیل سانحه در کوهنوردی داشتم و با توجه به سفر به سه استان با اتومبیل،  پریشب احساس بدن درد متفاوتی کردم و به دلیل اینکه با دو همکار کرونا مثبت در ارتباط بودم به جلسه ستاد کرونا نرفتم و تست کرونا دادم و دیشب به من اطلاع دادند که مورد حمله ویروس قرار نگرفتم و تست کرونای من منفی شده است.

اپیدمی با خواهش و تقاضا جمع و جور نمی‌شود

نمکی گفت: در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اتفاقات جدیدی افتاد. مدتهاست که عرض می کنم برای مقابله و مبارزه با یک اپیدمی فقط و فقط تقاضا، تمنا و خواهش، مشکل گشا نیست. موج های زیادی را در این مدت تحمل کردیم و همکارانم به صورتی نفس گیر و به طور شبانه روزی آن را جمع و جور کردند و شرمسار همکاران عزیز و بزرگواریشان هستم زیرا موج های پیاپی را که البته بیشترش هم به دلیل عدم رعایت دستورالعمل هاست، جمع وجور کردند و تا می خواهند نفسی تازه کنند، موج جدید آغاز می شود.

وی ادامه داد: همه معتقدیم تا می توانیم نباید از شیوه های پلیسی برای اعمال شیوه نامه ها استفاده کنیم؛ به خصوص رییس جمهور اعتقاد دارند مردم باید محترم شمرده شوند و کمتر از شیوه های خشونت آمیز و سخت و انقباضی استفاده شود و ما هم بر همین معتقدیم، باید توجه داشت هیچ کدام از کشورهای مدعی دموکراسی اپیدمی را نمی توان پیدا کرد که اپیدمی را فقط با خواهش و تمنا جمع کرده باشند؛ هرچند که عده زیادی رعایت می کنند، اما عده ای هم رعایت نمی کنند و همه را گرفتار می کنند.

وزیر بهداشت گفت: خود دیدم جوانی در صف نانوایی به یک بازنشسته که گفت چرا ماسک نمیزنی، بیشترین اهانت را کرد. نانوا هم امکان بیرون آمدن از مغازه و برخورد را نداشت. ما کار نظارت را به اصناف سپردیم و اصناف اثبات کردند که آنچه باید، اجرایی نمی شود همچنین ۷  هزار کارشناس ناظر بهداشت محیط داریم و اگر همه را هم برای نظارت بر کسبه و اماکن بسیج کنیم، مسلما کافی نخواهد بود.

وی افزود: بر همین اساس ما در این دوره تقاضا کردیم از نیروی انتظامی، سازمان بسیج و سازمان های مردم نهاد و سایرین به عنوان ضابط کمک بگیریم و اعمال جرایم را سخت تر کنیم. قرار شد این کار در تهران به عنوان کلانشهری که در سراسر کشور تاثیر می گذارد، شروع شود و قطعا در کلانشهر های دیگر کار را توسعه خواهیم داد.

ویروس کرونا جهش‌های زیادی پیدا کرده است

وزیر بهداشت گفت: از مردم عزیز تقاضا می کنم که نکات بهداشتی را رعایت کنند. ما در شرایط بسیار سخت قرار گرفتیم. ویروس دچار دگرگونی های موتاسیونی شده است البته هنوز موتاسیون ها طوری نیست که در بیماری زایی ویروس اتفاقات بزرگی افتاده باشد و فقط در سرعت انتشار ویروس تاثیر گذاشته است البته در شرایط کنونی ویروس جوان ترها را بیشتر گرفتار می کند.

وی همچنین درباره واکسن کرونا ایرانی گفت: خبرهای خوشی از واکسن دارم و به مدیرکل روابط بین الملل دستور دادم که به سازمان جهانی بهداشت اعلام کنند که ما فازهای مطالعاتی واکسن را تا کجا به سرانجام رسانده ایم. به این ترتیب پیشرفت واکسن را به عنوان حرکت عظیم ملی به گوش جهانیان خواهیم رساند.

واکنش وزیر بهداشت به پر شدن تخت‌های بیمارستانی

وی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر پر شدن تخت‌های بیمارستانی از بیماران کرونا و پذیرش نشدن بیماران جدید، گفت: به هیچ عنوان چنین چیزی درست نیست که بیمار جدیدی پذیرش نشود، تخت‌های خالی وجود دارد اما معنایش این نیست، مجاز هستیم که بیمار شویم. دو روز گذشته در تهران بیش از پنج هزار تخت بیمارستانی پر شد؛ اما می‌خواهیم به مردم بگوییم، ضمن آنکه نگران بیماری باشند اما اضطراب درمان و تخت را از خود دور کنند. من به عنوان سرباز کوچک آنها محکم ایستاده‌ام و به آن‌ها می‌گویم نگران کمبود تخت نباشید.

سفاک‌ترین رژیم، گروهی است که با ترامپ کار می‌کند

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات اخیر وزارت بهداشت در زمینه تأمین دارو نیز بیان کرد: تمام تلاش و تقلای خود را می‌کنم و امیدوارم که برای تأمین دارو مشکلی نداشته باشیم. در خصوص آمریکا باید بدانید که هیچ گاه ما را از تحریم در نیاوردند و اینکه می‌گویند دارو تحریم نیست، یک دروغ بزرگ است. آمریکا ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه این مردم اعمال کرده است. من در یادداشت‌های خودم به این موضوع اشاره کرده‌ام و روزی آن‌ها را منتشر خواهم کرد. بدانید که سفاک‌ترین رژیم، گروهی است که با ترامپ کار می‌کند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون با لطف خداوند و تدبیر اتخاذ شده توانسته‌ایم دارو را به دست مردم برسانیم البته در زمینه ساخت دارو در کشور نیز فعالیت‌های مهمی داریم تا جایی که در آینده می‌توانیم شاهد صادرات دو داروی «فاویپیراویر» و «رمدسیویر» باشیم. از شانزدهم شهریورماه اتفاقات خوبی در حوزه ارز دارو در حال رخ دادن است و خبرهای خوشی نیز درباره واکسن داریم که طی هفته‌های آینده اعلام خواهد شد. تا به عنوان حرکت عظیم ملی آن را به گوش جهانیان برسانیم.

وزیر بهداشت با اشاره به پرداخت سه ماه از معوقه پرستاران و پزشکان بیان کرد: با توجه به صدور مجوزهای استخدامی از هفته بعد برای تزریق نیرو اقدام خواهیم کرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: هر گاه که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی کاهش یافت، تأثیر آن را با افزایش ابتلا به بیماری و مرگ و میر شاهد بودیم. در حال حاضر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نسبت به یک ماه قبل بسیار کاهش یافته است و با تدابیر اتخاذ شده امیدواریم این موضوع برطرف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
لطفا پیگیر فوق العاده ویژه برا کادر درمان باشید وعده دادید ولی فعلا عملی نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
موافقم.اول خود وزیر و معاونان ایشان واکسن را تست کنن.اگر مشکلی نبود مردم هم واکسن میزنن.
شما همون واکسن وارداتی انفولانزا را امسال به دست مردم برسون، واکسن ساختن پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
واکسن بدید
Iran (Islamic Republic of)
ميثم
۰۷:۳۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
شما واکسن آنفلونزا نتونستی به دست مردم برسونی چطور میخوای واکسن کرونا بسازی .چقدررررر راحت صحبت میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ميثم
۰۷:۳۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
شما واکسن آنفلونزا نتونستی به دست مردم برسونی چطور میخوای واکسن کرونا بسازی .چقدررررر راحت صحبت میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
هرچی واکسن آنفولانزارو ساختین اینم میسازین.هردوسه ماه میای میگی خبرهای خوشی در راه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۶:۲۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
با سلام بسم الله ،،لطفا در این اوضاع و خستگی کادر درمان و کمبود پرستار،،،نتیجه ازمون ابان ۹۸ دستگاه های اجرایی یه عده در بهمن ۹۸کارنامه قبولی و کارنامه سبز از طرف سازمان سنجش با کم کردن حد نصاب دورده اند و قبول اعلام شدن ولی دانشگاه های علوم پزشکی از این عده نه تست ورزش گرفت و نه مصاحبه ،،در این اوضاع خراب چرا از همین دوستانی که نتیجه ی آزمون انها قبولی است استفاده نمیکنید ،،اینها که دیگر صلاحیت علمیشان را خودتان تایید کردید ،،لطفا پیگیر جذب این عزیزان که بعضا سن ۳۰ به بالا هم هستن و الان بیکارن و دوست دارن در بحران کرونا به مردم خدمت کنن باشید چون خبر دارم حتی اسم به صورت کمک داوطلبانه نوشتند ولی خبری بهشون ندادند و از انها در هیچ جای وزارت بهداشت استفاده نکردن ،،حداقل این سهمیه که دارن میدن شامل اون بنده خداها هم که به صورت داوطلبانه اسم نوشتن ولی هیچ دانشگاهی اعلام نیاز بهشون نکرد هم بشه ،،اخه اینها چیکار باید بکنن ،،طرحشون تموم شده و هیچ جا هم اعلام نیاز نکرده ،،با تشکر ،،یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۱ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
بهترين خبر خوش برا مردم اينه كه تو و دار و دسته ات احراج شدين و يه عده كار بلد و وارد به جاتون اومدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
سلام لطفا تبديل وضعيت نيروهاي شركتي بيمارستانها رو پيگيري كنيد خيلي سخت ميگذرد
France
سارا
۰۰:۱۲ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
محض رضای خدا واکسن چینی روسی ژاپنی بخرید بیارید
ایرانیش نخواستیم اون حالا حالاها تولید نمیشه
بخرید دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
سربازتم دکتر، سربازتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
سنگو زدن به شیشه بازم مثل همیشه ایران برنده میشه ایشالله به لطف پر وردگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
امیدوارم وعده سرخرمن ب مردم ندید درباره ساخت واکسن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
شماکه دیدین تو تشییع جنازه اقای شجریان پروتکولها رعایت نشد ومردم به خیابونها اومدن چراتشکر میکنید شهدای خان طومان باید به خاطرکرونا غریبانه دفن بشن ..کاردرستیه ولی به شرطی که منصفانه باشه
Iran (Islamic Republic of)
آدرین
۲۳:۲۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
دوستان واقعا درمانش اومده،من اطلاع دارم، ما داروی کرونا رو توی شهرمون شیراز مجانی دارن میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
خدا را شکر که کرونا امد بهتر ا ز گرونی کرایه خانه سنگین شرمنده شدن پیش خانواده باز دمش گرم تا می گیره تمام میکننه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
جوجه را آخر پاییز می شمارند خشم و قضب خداوند واکسن و دارو نداره
هر کس خربزه میخورد پای لرزش هم می نشیند
چوب خدا صدا نداره اگه بزنه دوا نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
گفتید واکسن آنفولانزا به گروه های پر خطر داده میشه . من الان بیماری لوپوس دارم در به در دنبال این واکسن هستم پیدا نشد .
دلیلش هم واضح هست دیگه هم دنبالش نرفتم ! حاضرم بمیرم ولی دیگه دروغ نشنوم . واکسن کرونا هم مثل آنفولانزا باشه برای خودتون
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۲۲:۵۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
باعرض سلام خدمت اقای دکتر انشاالله واکسن کرونا به مانند واکسن انفلانزا نباشد وخبر واقعی باشد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد۳۱۵
۲۲:۵۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
حالا حتما باید به سازمان صهیونیزم بهداشت جهانی بگید چیکار میکنید
همه چیزو ربط دادن به سازمان های جهانی که همشون زیر نظر یهودیت صهیونیزم هست
Iran (Islamic Republic of)
رضی
۲۲:۴۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
بله می سازیم سر ها را از زیر برف بیرون بیاورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
خدا کنه کسانی که مراعات نمی کنند، از رفتاشون بر گردند و مراعات کنند
اینهمه کشته و بستری خیلی دردناکه
هزینه درمان
خدایا فقط به تو دل بسته ام که دل همه را یکی کنی برای مبارزه با کرونا
خدیا هوامون رو داشته باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
شما کارت ملی ما رو بدین واکسن پیشکش
United States of America
ناشناس
۲۱:۵۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
واکسن انفلونزا رو داریم وارد میکنیم ،بعد میگید واکسن کرونا درست میکنیم
بی خیال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
یکی از نگرانی های ما تست کرونای تو بود
خوشحالم که منفی شد
حالا شیرینی بده
Germany
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
ایشون حتی فرد مناسبی برای ریاست جمهوری هستند و مشخصه پر تلاشن ولی اگ تا حالا موفقیتی حاصل نشد مقصر دولت بی تدبیره حال حاضره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
واکسن کرونا پیشکش. سامانه کرونا یاب مستعان چی شد. همون که گفتن هشتصد میلیون تومان ناقابل خرجش کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
اینم بگم بگمش گرفته
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۲۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
میگم مینا نیستوش؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
پس خبر خو وزیر برای واکسن کرونا چرا توی متن نبود؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
آقای نمکی اون ۲۰ میلیون واکسن ک قرار بود ۱۸م مهرماه پولش واریز بشه چیشد??? از هند وی ایرانی الاصل زرتشتی یادتونه ?? حس میکنم بخاطر اینکه مردم میگن واکسنو پیش خرید کنید از کشورای دیگه ... ب دروغ ب نمکی گفتن برو بگو واکسن ایرانی هم تو راهه.. بابا دولت ومسوولین نمیتونن ی کره یا تخم مرغو قیمتشو تعیین کنن چطو میتونن واکسن کرونای بسازن
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۸:۵۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
اقای دکتر نمکی خسته نباشید
شما یکی از انگشت شمار وزرایی هستین که تا سالهای طولانی نامتون در تاریخ خواهد ماند.انشاالله خداوند به شما سلامتی عنایت کنه.امیدوارم واکسنی که قولشو دادین بتونه شر این ویروس منحوس از سر همه مردم عزیزمون کم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
من هنوز منتظر خبر خوش ۱۰ روز دیگه تون هستم(از فروردین تا الان)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
همین مانده منتظر جواب تست کرونای شما باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
احسنت و خدا قوت وزیر محترم بهداشت و همکارانشان
انشالله که واکسن ایرانی کرونا موفق و موجب سربلندی جامعه علمی و نخبگان ایران شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
روتو برم
بسه ديگه
دست وردار
داريم ركورد جهاني رو ميشكنيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
دیگه داد زدنم فایده نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
آخه ملت به چه امیدی ماسک بزنن، کرونا نگیرن نمیرن که چی بشه؟ بعدش خیلی ثروت و رفاه انتظارمون رو میکشه که ما به خاطرش ماسک بزنیم نمیریم؟ والا عقیده‌ی خیلیا اینه که با کرونا بمیریم بهتر از اینه که دلار بشه ۵۰ تومن بعد از گرسنگی و بی‌پولی بمیریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
خداراشکرکه تنهاوزیرخوب ودوست داشتنی گرفتار این ویروس لعنتی نشد درودخدا برجناب دکترنمکی،،،،،،،وهمچنین ابرازهمدردی باخانواده استاد شجریان کرد افرین افرین
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۷:۰۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
سلام ،

متأسفانه ما خیلی چیزها را شوخی و عادی گرفتیم و حالا به این وضع مبتلا شده ایم ،
زمانی در دهه شصت خود من با پنج تومان پنج عدد نان لواش می خریدم ،
حالا یک پارچه ویژه ماسک دانه ای پنجاه تومان است ،
لطفا تصمیمات ستاد ویژه کرونا برای همه اقشار قابل اجرا باشد ،


با تشکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
آقای قرائتی یکبار گفتند ظلم بده ولی زور بد نیست.
ملتی که کرونا حالیشون نمیشه و با بی توجهی جان مردم را به خطر میاندازند را فقط با زور میشه تربیت کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
واکسن آنفولانزا معمولی را ندارید بدید ملت بعد میخوان واکسن کرونا بسازن. خدایا ما را صبر بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
من شخصا آقای نمکی رو خیلی دوس دارم میدونم اگه بذارنش ودستش باز باشه خیلی بهتر اوضاع رو کنترل میکرد اگه ب ایشون اختیار تام میدادن ب ولا الان مهار شده بود اما اینکه چن ماهه داره میگه هفته های آینده خبر خوش واکسن کرونا وایحرفا ناراحت میشم مث روحانی میشه ک هر تصمیمی میخاد بگیره میگه شنبه آینده ... زودتر اگه واقعا راس باشه مث آب خوردن مردم بیگناه دارن میمیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
من شخصا آقای نمکی رو خیلی دوس دارم میدونم اگه بذارنش ودستش باز باشه خیلی بهتر اوضاع رو کنترل میکرد اگه ب ایشون اختیار تام میدادن ب ولا الان مهار شده بود اما اینکه چن ماهه داره میگه هفته های آینده خبر خوش واکسن کرونا وایحرفا ناراحت میشم مث روحانی میشه ک هر تصمیمی میخاد بگیره میگه شنبه آینده ... زودتر اگه واقعا راس باشه مث آب خوردن مردم بیگناه دارن میمیرن
Iran (Islamic Republic of)
راستگو
۱۵:۲۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
نمی دونم چرا از خالی بستن خسته نمیشن. الان چند ماهه دارن درباره واکسن میگن خبر خوش داریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
دروغ که کنتور نمیندازه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
خب کار سخت پر زحمت و پر چالشی هست هر قدمی که داخلش برداشته میشه خبر خوش برای دانشمندان حساب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
شما که فقط بلدید آیه یاس بخونید کجا رو گرفتید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
مردم ایران زمین،،فارغ از هرگونه مشکلات و فشارهای اقتصادی،،
خواهشا پروتکل رو رعایت کنید،
تا بخشی از کسب وکارها که تعطیل شدن دوباره رونق بگیرن
اینکه که دیگه به تحریم و،،،، ربطی نداره
بخش تولید راه بیفته،،قطعا چرخ اقتصاد هم حداقل روشن خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۱۵:۰۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
...دی سه دست صبح و ظهر و عصر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
تازه مطالعات تحقیق رو میخواهین به بهداشت جهانی بدین..!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
هنوز خسته نشدین از این همه درکغ گفتن ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
شما گِلام ها خسته نشدید از غر زدن!
Iran (Islamic Republic of)
محمدی مهر
۱۴:۳۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
سوغات دکتر ظریف از چین ، قطعا واکسن کرونا خواهد بود
البته برای مقامات دولتی ، مجلسی ها و ...

ما مردم هم باید صبر کنیم

.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
۹ ماهه داری میگی هفته های آینده خبرای خوش واکسن داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
استاد کلا 7 ماهه کرونا اومده ایران!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
تست مفته؟ مگه خودتون برا عام قانون نگذاشتید تا طرف در حال مرگ نبود تست ازشون نگیرید؟ این بی عدالتی است، صاحب زمان زود بیا نفس نمی شود کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
تست از افراد دارای علامت گرفته میشه همه رو هیچجای دنیا نمیگیرن خود تست هم کل اعتبارش 10 دقیقه هست ممکنه بعدش هرجا یا حتی همونجا که تست دادید مبتلا بشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
واکسن!!!!! ایران!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
انفولانزارو بعد صد سال شناخت ویروسش نتونستیم بسازیم..حالا کرونا!!! یاد دستگاه ویروس کرونا پیدا کن افتادم که چند ماه پیش نشون دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
بله نخبگان و دانشمندان ایرانی می توانند. واکسن آنفولانزا هم چند سال پیش ساختن منتها برای تولید انبوهش اقدام انشد بنا به هر دلیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
اره اون دستگاه ویروس یاب دل و روده منو دراورده بود
United States of America
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
شب بخیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
اینجا صبحه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
خواهشا اگر میخواهید تشکر کنید رعایت کنید بهترین تشکر انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
واکسن ضد کرونا به دست ایران ساخته میشه و ایران امیدوارم ابرقدرت جهانی بشه به لطف کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
به ما هم بده لطفا! خیلی نابه
Iran (Islamic Republic of)
1
۱۷:۱۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
بیژن مرتضوی:
آفرین.اِاِاِ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
واکسن ضد کرونا به دست ایران ساخته میشه و ایران امیدوارم ابرقدرت جهانی بشه به لطف کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
عجب..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
آقای دکتر سعید نمکی تنها وزیر این دولت است که عملکردش قابل تقدیر است. امیدورام این پیام موجب عزل این وزیر محترم نگردد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۶ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
همون چینیش رو به ما بدید ممنون میشیم. ایرانی پیش کش دولتی ها و مجلسی ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۰ مهر ۱۳۹۹
دمت گرم