اما و اگر‌های مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج

اعلام زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج، پس از ماه‌ها انتظار با حواشی و شائبه‌هایی هم همراه بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از ماه‌ها بلاتکلیفی، بالاخره زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج توسط وزارت ورزش و جوانان اعلام شد. قرار است این مجمع انتخاباتی ششم آبان ماه برگزار شود.

صلاحیت ۵ نامزد برای حضور در مجمع تایید شده است. همچنین نام نمایندگان بازیکنان، مربیان و داوران نیز اعلام شده که ظاهرا به مذاق برخی رسانه‌ها خوش نیامده و سعی در القای احتمال مهندسی انتخابات آینده را دارند؛ که البته کاری خلاف شان حرفه‌ای رسانه‌ها است.

حال باید به مستندات رجوع و بررسی کرد آیا ایده مهندسی انتخابات فدراسیون شطرنج صحت دارد یا خیر.

شائبه‌های فراوانی درباره حضور امیررضا پوررمضانعلی، مربی تیم ملی شطرنج بانوان، به عنوان نماینده مربیان در این مجمع وجود دارد. باید توجه کرد که پوررمضانعلی، گذشته از روحیه بالایی که در تدریس و آموزش دارد؛ با وجود جوانی یکی از مربیان سطح بالای کشور در رشته شطرنج است. تنها دو مربی شطرنج بین المللی در کشور ما حضور دارند که یکی از آن‌ها پوررمضانعلی است. مربی جوانی که بالاترین مدرک مربیگری را دارد و اختلافی حدودا ۲۰۰ درجه‌ای با دیگر مربیان دارد. پوررمضانعلی با انگیزه بالا موفق شده است تیم افغانستان را در گروه خود به مقام نخست برساند. افتخاری که کاملا محل تامل و توجه است.

تمامی نکات ذکر شده را باید به علاقه و تمایل درصد بالایی از شطرنج بازان ملی پوش به شاگردی پوررمضانعلی اضافه کرد که خود بر توانایی این مربی جوان صحه می‌گذارد.

از دیگر موارد مطرح شده، حضور مهرداد پهلوان زاده، ریاست سابق فدراسیون شطرنج در مجمع به عنوان نماینده داوران است. شائبه‌هایی مبنی بر مهندسی انتخابات توسط او مطرح می‌شود. حال سوال اینجا است که فردی فنی، مانند پهلوان زاده که مدرس داوری است و خدمات نسبتا قابل توجهی نیز به جامعه شطرنج ارائه داده است؛ چرا با حضور در انتخابات ریاست به طور مستقیم، وارد عرصه مهندسی فدراسیون شطرنج نشده است! پهلوان زاده در طول ۴ سال ریاست خود، توانست با وجود مشکلات فراوانی که پیش رو بود، رتبه شطرنج ایران را ارتقاء دهد. پهلوان زاده فردی فنی در شطرنج است. نمی‌توان خدمات او را به جامعه شطرنج در طول سال‌ها نادیده گرفت. پهلوان زاده عضو شورای قانون گذاری فدراسیون شطرج آسیا و فیده است و در ایران بیشترین دوره کلاس‌های قوانین و مقررات را برگزار کرده است و اگر به عنوان نماینده داوران در این مجمع حضور دارد اصلا جای تعجب نیست.

البته باید به افرادی که به دنبال ایجاد تشنج و یا القای اوهام مسموم هستند یادآوری کرد که بهترین ملاک ارزیابی آن‌ها، عملکرد و کارنامه‌ای است که در گذشته از خود به جا گذاشته اند. افرادی که در دوران تصدی مسئولیت بیش از متن به حاشیه پرداخته اند و بهره‌ای عاید جامعه شطرنج کشورمان نکرده اند.

امیدواریم بهترین گزینه برای سکان داری فدراسیون شطرنج، توسط مجمع انتخاب شود تا در جهت اعتلای هرچه بیشتر شطرنج ایران تلاش کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار