تولید هفت میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه مرغ در چهارمحال و بختیاری

در نیمه نخست امسال، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه مرغ در استان چهارمحال و بختیاری تولید و به بازار عرضه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سام مردانی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از آماده بودن یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه مرغ در مرغداری‌های این استان خبر داد و گفت: در نیمه نخست امسال هفت میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه مرغ در استان تولید و به بازار عرضه شد.

او، میزان مرغ تولیدی در شش ماهه نخست امسال را ۱۳ هزار تن اعلام کرد و افزود: میزان مصرف گوشت مرغ در این استان سالانه ۲۵ هزار تن است که مازاد تولید مرغ تولید شده به استان‌های همجوار اسال می‌شود.


بیشتر بخوانید


مردانی اضافه کرد: امسال نهاده‌های طیور با نرخ دولتی برای بخش عمد ه‌ای از مرغداری‌های استان تامین شد که با تداوم تامین نهاده مورد نیاز، برای نیمه دوم امسال نیز گوشت سفید مورد نیاز استان با قیمت مصوب تامین خواهد شد.

او با اشاره به توزیع روزانه حدود ۷۰ تن گوشت مرغ در استان ادامه داد: با توزیع گسترده گوشت مرغ در بازار، قیمت آن نیز نسبت به سطح کشور متعادل است.

مردانی گفت: هیچ محدودیتی از نظر تامین مرغ مصرفی در بازار‌های استان وجود ندارد و با تامین و توزیع گسترده گوشت منجمد و گوشت گرم وارداتی نیز، تعادل در قیمت گوشت قرمز نیز برقرار است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار