۶ هزار عشایر سیستان و بلوچستان غربالگری کرونا شدند

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: افزون‌بر ۶ هزار نفر از جمعیت عشایر سیستان و بلوچستان در سه مرحله غربالگری کرونا شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سید محمد هاشمی شهری در دیدار با مدیرکل عشایر سیستان و بلوچستان اظهارداشت: برای نخستین بار در کشور طرح راه‌اندازی خانه‌های بهداشت عشایر آغاز شده و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مناطق عشایر نشین ۶ خانه بهداشت عشایری راه‌اندازی خواهد شد تا خدمات بهتری به عشایر استان ارائه شود.

او  ادامه داد: هم‌اینک جمعیت عشایر نشین سیستان و بلوچستان خدمات سلامت را از خانه‌های بهداشت مجاور دریافت می‌کنند و تمامی خدمات سلامت طبق روال معمول به آنان ارائه می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: بیش‌از ۳۰ هزار خدمت سلامت رایگان در سال گذشته به عشایر سیستان و بلوچستان ارائه شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست اظهارداشت: یکی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی استقرار نظام شبکه بهداشت است.

دکتر سید مهدی طباطبایی ادامه داد: تمامی استانداردهایی که برای خانه‌های بهداشت تعریف شده برای راه‌اندازی خانه‌های بهداشت عشایری نیز لحاظ شده و تمامی تلاش ما ارائه بهترین خدمات به مردم است.

حمید طوقی مدیرکل امور عشایر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست پراکندگی جمعیت عشایری استان را یکی از مهمترین مشکلات در راستای ارائه خدمات عنوان کرد و افزود: با وجود این معضلات تیم‌های سلامت از ارائه خدمات به جمعیت عشایر غافل نبوده‌اند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار