نخست‌وزیر سودان: تحریم‌های آمریکا به دموکراسی در کشورمان آسیب می‌زند

عبدالله حمدوک در مصاحبه‌ای گفت خارطوم تلاشی مضاعف برای خروج از لیست سیاه آمریکا داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان، در مصاحبه اخیر خود با روزنامه فایننشال تایمز تاکید داشت که کشورش اهتمام‌ورزی بسیاری برای خروج از لیست سیاه آمریکا کرده است.

او با بیان درخواست حذف نام کشورش از میان لیست سیاه آمریکا از کشور‌های حامی تروریست، افزود: «ماندن سودان در این لیست مسیر رسیدنش به دموکراسی را سخت می‌کند».

به اعتقاد نخست وزیر سودان این خروج یک «روش بازگشت بازی» برای خارطوم خواهد بود. او همچنین معتقد است تحریم‌های آمریکا علیه تروریسم سودان «اقتصاد این کشور را فلج می‌کند.»

البته او اذعان داشت تضمینی برای «انتقال دموکراسی تا انتخابات آتی کشورش در سال ۲۰۲۲ وجود ندارد».

حمدوک در این باره گفت: «انتقال همیشه با هرج و مرج همراه است و به شکل یکسانی رخ نمی‌دهد».

سال ۱۹۹۳ (۱۳۷۲) سودان زمانی که «عمر البشیر» حاکم آن بود به دلیل ارتباط با گروه تروریستی القاعده در لیست سیاه آمریکا به عنوان کشوری حامی تروریست قرار گرفت.

او با اشاره به اخراجِ بیست سالِ پیشِ «اسامه بن لادن» رهبر سابق گروه تروریستی القاعده از سودان و از میان رفتن حکومت البشیر در سال گذشته، گفت: «ما در دنیا منزوی شدیم. مردم سودان تروریست نبودند و این اقدام را البشیر انجام داد». گفت شده که یکی از مهمترین شروط آمریکا برای خارج کردن نام سودان از لیست سیاه، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۰۹:۴۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۹
جناب عبدالله حمدوک عزیز: کشور سودان آن روزی فلج شد که توسط آمریکا و متحدانش به 2بخش شمالی-جنوبی منفک و تقسیم شد و آمریکا توانست با متحدانش یک کشور یکدست و یکپارچه را دوتکه کند تا آسان تر و راحت تر بتوانند بر سودان و منابعش مسلط شوند و با تقسیم منافع به تاراج و غارت بیصدای ثروت ملی سودان مشغول شوند...
آخرین اخبار