حمایت کمیته امداد البرز از هزار و ۳۲۰ کودک مبتلا به سوءتغذیه

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز گفت: هزار و ۳۲۰ کودک آسیب دیده کمتر از شش سال، سبد غذایی پیشگیری از سوءتغذیه کمیته امداد امام (ره) البرز را دریافت کردند.

 ابوالفضل فلاح قنبری، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، بابیان این که یکی از موضوعات مرتبط با سلامت خانوار‌های آسیب دیده مسئله سوءتغذیه است، گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال ۵۰۰ میلیون تومان برای پیشگیری از ابتلا به سوءتغذیه کودکان زیر شش سال مددجوی کمیته امداد و کودکان آسیب دیده غیر مددجو هزینه شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز با اشاره به این که در این طرح، کمیته امداد البرز و دانشگاه علوم پزشکی البرز برای شناسایی کودکان مبتلابه سوءتغذیه باهم همکاری می‌کنند، افزود: هزار و ۳۲۰ کودک آسیب دیده کمتر از شش سال، سبد غذایی پیشگیری از سوءتغذیه کمیته امداد البرز را دریافت کردند.

فلاح قنبری با تأکید بر این که تهیه سبد‌های حمایت غذایی با نظارت کارشناس علم تغذیه انجام می‌شود گفت: ارزش هر سبد غذایی ۲۳۰ هزارتومان است که  بین کودکان آسیب دیده مشمول طرح توزیع‌شده است.

او با اعلام این که سرپرست خانوار‌های مشمول طرح با مراجعه به فروشگاه‌های تعیین‌شده اقلام سبد حمایت غذایی را دریافت می‌کنند، افزود: برنج، مرغ، عدس، لبنیات، حبوبات و تخم‌مرغ اقلام توزیع‌شده بین کودکان آسیب دیده را تشکیل می‌دهد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد البرز با اشاره به این‌که این نهاد کمک به رفع سوءتغذیه مادران باردار و شیرده نیازمند را نیز در دست اجرا دارد، گفت: پرداخت کمک‌هزینه بیمه و خدمات ویژه درمان، ارتقاء شاخص‌های بهداشتی آسیب دیده و کمک به تأمین تجهیزات و درمان بیماران صعب‌العلاج آسیب دیده نیز ازجمله اقدامات کمیته امداد برای کمک به تأمین سلامت آسیب دیده است.

فلاح قنبری افزود: هم‌اکنون حدود ۶۰۰ مددجوی بیمار مبتلابه بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد استانی قرار دارند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار