احتمال جهش ساختاری کرونا در آمریکای جنوبی

دانشمندان کشور شیلی در حال بررسی جهش ساختاری ویروس کرونا همزمان با شروع موج دوم این بیماری هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ، یکی از پدیده‌هایی که در خصوص ویروس کرونا با آن روبرو هستیم، مسأله جهش ساختاری آن است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی اعلام کرد: تنها در چند هفته گذشته، منطقه‌ای دور افتاده در نزدیکی جنوبی‌ترین نقطه آمریکای جنوبی، شاهد موج دوم ظهور ویروس کرونا بوده است. به نوشته این خبرگزاری، دانشمندان در شیلی (کشوری در آمریکای جنوبی) در حال مطالعه جهش احتمالی این ویروس هستند.

این منطقه دور افتاده که به نام منطقه ماژلان (Magallanes Region) در شیلی شناخته می‌شود، منطقه‌ای خشک و مملو از یخچال‌های طبیعی است که در میان آن‌ها شهرک‌های کوچکی نیز وجود دارد. این منطقه پس از موج نخست، شاهد افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان به کرونا در ماه‌های سپتامبر و اکتبر (ماه جاری و ماه گذشته میلادی) بوده است.

دکتر مارسلو ناوارته (Marcelo Navarrete) پزشک دانشگاه ماژلان در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد: پژوهشگران «تغییرات ساختاری» را در بخش‌های تیز و برجسته این ویروس تاجی شکل کشف کرده اند.

او همچنین گفت: تحقیقات برای درک بهتر جهش احتمالی و تأثیرات آن بر روی انسان‌ها در جریان است.

دکتر ناوارته ادامه داد: تنها چیزی که ما تا به امروز می‌دانیم، این است که این مصادف بودن زمانی و مکانی، با موج دوم که شدت بالایی دارد همزمان شده است.

بنا بر این گزارش، ظرفیت بیمارستان‌ها در منطقه ماژلان (که با نام کامل منطقه ماژلان و جنوبگان شیلی شناخته می‌شود) در آستانه پُر شدن است. مقامات بهداشتی شیلی گفته اند تخلیه بیماران از این منطقه و انتقال آن‌ها به پایتخت را آغاز کرده اند.

این در حالی است که پژوهش‌های دیگری نیز که خارج از شیلی به انجام رسیده، نشان می دهد کرونا ویروس می‌تواند خود را با میزبان‌های انسانی تغییر دهد و سازگار کند.

دکتر ناواراته اذعان کرد: جهش‌های مشابه در مناطق دیگر نیز مشاهده شده است، اما انزوای نسبی و آب و هوای خشن، سرد و بادخیز منطقه ماژلان ممکن است سبب افزایش تأثیرات این ویروس شده باشد.

دانشمندان می‌گویند این جهش‌ها ممکن است ویروس را مُسری‌تر (واگیردار تر) کند، اما این لزوما به معنای مرگبارتر شدن آن نخواهد بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار