رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مطرح کرد؛

هلال احمر برای مقابله با سوانح نیازمند جلب افزایش اعتماد عمومی است

نجار بر ضرورت همکاری سازمان مدیریت بحران کشور و جمعیت هلال برای مقابله با سوانح و کاهش اثرات حوادث طبیعی تأکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در دیدار با کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور، با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به عنوان متولی اصلی کمک رسانی اجرایی کشور در زمان بحران‌ها است، اظهار کرد: با توجه به این وظیفه خطیر، این نهاد نیازمند اقداماتی در جهت افزایش اعتماد عمومی نسبت به خود است.

وی افزود: بهبود روش‌های توزیع کمک‌ها، افزایش ایجاد ساختاری منسجم و منظم برای ساماندهی و دریافت کمک‌های مردمی می‌تواند در امداد به موقع به حادثه دیدگان تأثیر بسزایی داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر در تابستان اذعان کرد: طی سال‌های اخیر تغییر اقلیم باعث رخداد حوادث طبیعی زیادی از جمله آتش سوزی شده است، از این رو با وجود این مشکل جهت اطفای حریق سریع و جلوگیری از پیش رویی آتش به سایر مناطق، استفاده از ظرفیت بالگرد‌های هلال احمر در این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

نجار همچنین با اشاره به پشتیبانی و تقویت انبار‌های هلال احمر تصریح کرد: تأمین تجهیزات مورد نیاز از طریق این انبارها، می‌تواند در مواقع حساس و بحرانی درصد بسیار بالایی از مشکلات جهت آمادگی بیشتر در پاسخ به حوادث و بحران‌های احتمالی را تقویت کند.

در ادامه این دیدار کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر با تأکید بر همکاری‌های همه جانبه با سازمان مدیریت بحران کشور بر ضرورت تعامل و همکاری بیشتر تمامی دستگاه‌های عضو ستاد ملی پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران تأکید کرد.

وی با بیان اینکه در اثر حوادث گذشته، تقریبا ظرفیت انبار‌ها از حد مطلوب خود فاصله گرفته است، تصریح کرد: در صورت حمایت دولت شارژ این انبار‌ها به سرعت انجام خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه هلال احمر در زمان بحران‌ها نقش مهمی در تأمین اقلام امدادی و نیز امدادرسانی ایفا می‌کند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما در هلال احمر نیازمند انبار‌های بیشتری هستیم و امیدواریم با مساعدت رئیس سازمان بحران، سوله و اماکن متعلق به مدیریت بحران در برخی مناطق به خصوص استان تهران در اختیار ما قرار گیرد.

همتی با اشاره به اهمیت آموزش در سیاست‌های امدادی این نهاد، افزود: یکی از اهداف ما ارائه آموزش‌های امدادی و داوطلبانه در تمامی مقاطع تحصیلی است، همچنین در حال حاضر آموزش‌های امدادی در ۴۰ پادگان در ۱۷ استان کشور نیز انجام می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه استفاده از ظرفیت بالگرد‌های هلال احمر در اطفای حریق بلامانع است، اذعان کرد: در هلال احمر نیازمند تقویت ظرفیت بالگرد‌های امدادی هستیم که امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته این کمبود هرچه سریع‌تر رفع شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار