ژنرال میلی: ارتش آمریکا در هرج و مرج انتخاباتی مداخله نخواهد کرد

رئیس ستاد ارتش آمریکا می‌گوید در صورت بروز هرج و مرج در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، ارتش حق مداخله و تعیین نتیجه را نخواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه نیوزمکس، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد ارتش در تعیین نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امسال نقشی نخواهد داشت.

ژنرال مارک میلی روز یکشنبه در مصاحبه‌ای با رادیو ملی آمریکا تاکید کرد براساس قوانین آمریکا هیچ نقشی برای مداخله ارتش در صورت بروز تنش و آشوب مربوط به انتخابات تعریف نشده است و ارتش در این موضوع مداخله نخواهد داشت.

این مقام بلندپایه ارتش آمریکا گفت من به پایبندی مردم آمریکا به اصول قانونی بسیار مطمئن هستم. ما به عنوان ارتش از سیاست داخلی که ریشه در اصل جمهوری ما دارد، بسیار فاصله داریم. ما به اصل ارتش دارای شخصیت غیر سیاسی اعتقاد داریم. این اعتقاد من نیست بلکه بر اساس قانون در صورت بروز اختلاف و مناقشه در انتخابات، کنگره و دادگاه‌ها باید در این مورد تصمیم گیری کنند و نه ارتش.

میلی با یادآوری اینکه ایجاد مناقشه در انتخابات موضوع تازه‌ای نیست، گفت ارتش هیچ نقشی در تعیین نتیجه انتخابات نخواهد داشت. هیچ نقشی برای ارتش در این خصوص تعریف نشده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکا، برخی سران ارشد پنتاگون نگرانند که دونالد ترامپ در صورت شکست در انتخابات با توسل به قانون شورش، نیرو‌های نظامی آمریکا را در هر گونه آشوب مربوط به انتخابات ۲۰۲۰ مداخله دهد. ترامپ از تعهد به انتقال صلح آمیز قدرت فارغ از اینکه چه کسی در انتخابات پیروز شود، امتناع ورزیده است، زیرا می‌گوید به دلیل رای گیری از طریق پست الکترونیکی مطمئن نیست که انتخابات «صادقانه» برگزار شود.

این اظهارات ترامپ از سوی بسیاری از سیاسیون آمریکا و به ویژه دموکرات ها، زمزمه شورش در صورت شکست در انتخابات سوم نوامبر تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار