برداشت انواع گیاه دارویی از مزارع اردل

۱۸ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم انواع گیاه دارویی در شهرستان اردل برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، روح‌الله سعیدی مدیر جهاد کشاورزی اردل گفت: امسال افزون بر ۱۸ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم انواع گیاه دارویی دارای ارزش افزوده، در این شهرستان تولید و روانه بازار شد.

او افزود: گیاهان دارویی شهرستان شامل آویشن، گل‌محمدی، زعفران، موسیر، هواچوبه، زرین گیاه، کرفس، مورد، مخلصه، چوک، سوداب، مرزنجوش، شاه‌تره، ریواس و گل گاوزبان در حدود ۱۷ هکتار است که برای ۳۱ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.


بیشتر بخوانید


سعیدی، از پرداخت افزون بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی کم بهره به بهره‌برداران این شهرستان در سال زراعی جاری خبر داد و اضافه کرد: در منطقه دشت دیناران افزون بر یکهزار و ۲۰۰ هکتار و منطقه میانکوه ۷۰۰ هکتار و دشت اردل ۳۰۰ هکتار اراضی مستعد و پتانسیل برای کشت گیاهان دارویی وجود دارد که امسال ۱۴۹ هکتار آن برای توسعه مزارع گیاهانی دارویی شناسایی قرار گرفته است.

او، وسعت اراضی کشاورزی این شهرستان را ۲۱ هزار هکتار عنوان کرد و ادامه داد: از این میزان ۱۹ هزار هکتار اراضی زراعی و دو هزار هکتار باغی است، که بخش عمده آن‌ها از رودخانه‌ها و چشمه‌سار‌ها تغذیه می‌شود.

سعیدی گفت: با مساعدشدن شرایط بارندگی در ۲ سال گذشته وضعیت تامین آب کشاورزی این منطقه نسبت به چندین سال خشکسالی بهبود یافته است.

او اجرای آبیاری نوین در یک‌هزار هکتار از اراضی آبی کشاورزی شهرستان در چند سال گذشته را یادآورشد و افزود: امسال نیز اجرای سیستم آبیاری نوین در ۴۰۰ هکتار از زمین‌های مستعد باغی و زراعی شهرستان در حال انجام است.

سعیدی با اشاره به تولید سالانه ۹۸ هزار و ۸۱۰ تن انواع محصولات باغی، زراعی، شیلات و دامی در بخش کشاورزی این شهرستان اضافه کرد: این شهرستان با تولید سالانه ۲۱۸ تن سبزی و صیفی، چهار هزار و ۱۸۰ تن محصولات باغی و ۴۵ هزار و ۹۴۰ تن محصولات زراعی، بخش عمده‌ای درآمد جمعیت شهرستان از بخش کشاورزی ارتزاق می‌کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار