مدیرکل کمیته امداد استان ایلام خبر داد؛

فعالیت بیش از ۱۰۰۰ مددجوی ایلامی در زمینه قالیبافی

موسی نژاد از فعالیت بیش از یک هزار مددجوی ایلامی در زمینه قالیبافی خبر داد و گفت: توسعه مشاغل خانگی از مهمترین ابزار‌ها در زمینه مبارزه با معضل بیکاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قنبر موسی نژاد مدیرکل کمیته امداد استان ایلام در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام بیان کرد: کمیته امداد به همین خاطر توسعه مشاغل خرد و خانگی را در اولویت برنامه‌های اشتغالزایی خود قرار داده که در این زمینه توسعه قالیبافی در بین مددجویان و حمایت از این نوع شغل خانگی که سابقه دور و درازی نیز در بین مردم استان ایلام دارد از جمله این اقدامات است.

او افزود: هم اکنون بیش از هزار خانواده مددجو در این استان که از قبل حرفه قالیبافی را توسط این نهاد و همکاری دستگاه‌های دیگر فرا گرفته‌اند در زمینه قالیبافی فعالیت داشته که عمده این اقدامات از طریق طرح راهبران شغلی این نهاد صورت می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام با بیان اینکه در سه سال گذشته بیش از ۱۰ هزار فرصت شغلی توسط این نهاد برای مددجویان جویای شغل در استان ایلام ایجاد شده است، بیان کرد: توسعه مشاغلی که در گذشته توسط این نهاد ایجاد شده‌اند و تقویت این طرح‌ها به منظور اشتغال افراد بیشتر از دیگر برنامه‌های امداد در حوزه اشتغالزایی است.

موسی نژاد با بیان اینکه نظارت دقیق بر طرح‌های اشتغالزایی ایجاد شده به منظور جلوگیری از انحراف آن‌ها یکی دیگر از برنامه‌های مهم امداد در عرصه اشتغال است، اضافه کرد: در ارزیابی‌هایی که اخیراً از طرح‌های اشتغالزایی امداد صورت گرفته بیش از ۸۵ درصد آن‌ها از پایداری مناسب برخوردار هستند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.