آخرین جزئیات از ماجرای جان باختن دانش آموز دیری/ آموزش و پرورش: رسانه‌ها گمانه‌زنی نکنند

آموزش و پرورش استان بوشهر از رسانه‌ها خواسته تا مشخص شده ابعاد حادثه جان باختن دانش آموز دیری از سوی مراجع قانونی، گمانه‌زنی نکنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خبر از دست رفتن دانش آموزی که فقط ۱۱ سال داشته همه را نه تنها در زادگاهش دیر که در همه نقاط استان بوشهر و حتی نقاط دیگر کشور در بهت فرو برده است.

محمد فرزند خانواده‌ای بوده که جز او سه فرزند دیگر هم دارند. خانواده‌ای که فقر و از کارافتادگی پدر آن‌ها را، مددجوی بهزیستی کرده است.

خانواده‌ای که فرزند معلول هم دارد و درخانه اجاره‌ای زندگی می‌کند. اجاره خانه را هم بهزیستی می‌دهد.

محمد ۱۱ ساله تا همین دو روز پیش فرزند بزرگ خانواده بود.

می‌گویند مادر برای خرید به سوپرمارکت محله می‌رود و حتی قرار بوده که برای محمد هم چیزی بخرد، اما وقتی برمی‌گردد با پیکر بی‌جان او رو به رو می‌شود. ۱۹ مهر این اتفاق افتاد یعنی هنوز ۴۰ روز از بازگشایی مدرسه نگذشته بود.

در فضای مجازی چرخید که محمد برای اینکه گوشی همراه نداشته تا در کلاس‌های مجازی مدرسه شرکت کند خودش را حلق آویز کرده است. موردی که آموزش و پرورش آن را تکذیب کرد.

در مصاحبه‌ای که پایگاه رُکنا با مادر محمد انجام داده او گفته محمد فقط به علت دسترسی نداشتن به گوشی مناسب خودش را کشته است.

او گفته قرار بوده به فرزندش گوشی بدهند.

آموزش و پرورش: علت خودکشی، گوشی نبوده است

آموزش و پرورش دیر اواخر یکشنبه شب (۲۰ مهر) اطلاعیه داد که علت حادثه دسترسی نداشتن دانش آموز به گوشی نبوده است، زیرا مدرسه به او گوشی داده بوده و سند‌هایی را هم منتشر کردند که نشان می‌داد او در کلاس مجازی حاضر بوده است.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز با تسلیت درگذشت این دانش آموز گفت:آنچه را که در رسانه‌ها انتشار یافته مبنی بر اینکه علت فوت دانش‌آموز نداشتن گوشی تلفن همراه برای آموزش مجازی بوده، تکذیب می‌کنیم به دلیل اینکه دانش‌آموز تلفن همراه هوشمند داشته و تا چند ساعت قبل از حادثه در فضای مجازی و برنامه شاد آموزش و پرورش حضور داشته و در حال فعالیت بوده است.

مجید اجرایی با بیان اینکه تمامی مدارک در این زمینه موجود است، ادامه داد: صدا‌های ارسالی دانش‌آموز در برنامه شاد و ارتباطی که با معلمش داشته همه موجود است و این نشان می‌دهد که علت حادثه نداشتن گوشی نبوده است.

او افزود: فهرست‌های هفتگی حضور و غیاب، صدا‌ها و تمامی مدارکی که دانش‌آموز را پای کلاس درس و مدرسه نشان می‌دهد همه این‌ها در سامانه شاد موجود است و نشان می‌دهد که دانش‌آموز گوشی تلفن همراه داشته و فعالانه در کلاس حضور داشته است.

مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: هنوز ابعاد پنهان این ماجرا مشخص نشده یعنی دقیق مشخص نیست که این حادثه قتل یا خودکشی بوده است. تحقیقات مراجع انتظامی و پزشکی قانونی هنوز کامل و منتشر نشده است.

اجرایی در همین حال به این نکته تاکید کرد: البته این دانش‌آموز از یک خانواده کم بضاعت بوده و مشکلاتی در زمینه مسائل مالی داشته که در این زمینه هم اولیای مدرسه و مدیر مدرسه از او حمایت می‌کردند. گوشی تلفن همراه را هم مدیر مدرسه قبل از شروع سال تحصیلی برای این دانش‌آموز تهیه کرده و در اختیارش قرار داده بود.

او از رسانه‌ها درخواست کرد اجازه دهند ابعاد حادثه شفاف‌تر و انگیزه‌ها و عوامل این ماجرا مشخص شود و تا پیش از آن از گمانه زنی در این زمینه پرهیز کنند.

دادستان دیر: پرونده در دست بررسی است

پیکر محمد موسوی زاده دانش آموز ۱۱ ساله دیری یکشنبه ۲۰ مهر در امامزاده سید جمال الدین بردستان به خاک سپرده شد.

دادستان عمومی و انقلاب دیر در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار ما گفت: پرونده حادثه جان باختن دانش آموز پسر ۱۱ ساله در دست بررسی است و هنوز علت جان باختن برای ما محرز نشده است.

علی یزدانی پور بیان کرد: پزشکی قانونی با توجه به اینکه برای بررسی حادثه نیاز به وجود جسد نبوده جواز دفن را صادر کرده و جسد او به خانواده‌اش تحویل و خاکسپاری شده است، اما پرونده این حادثه در شعبه بازپرسی دیر باز و در حال بررسی است.

محمد پرکشید و از میان همشاگردی‌ها و خانواده‌اش رفت. غمی سنگین که شاید هیچ گاه سبک نشود.

به طور حتم در روز‌های آینده اطلاعات بیشتری از این حادثه مطرح خواهد شد. اطلاعاتی که امیدواریم درسی شوند برای اینکه محمد‌ها را به آسانی از دست ندهیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.