رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خوزستان از پایان واکسیناسیون بیش از ۱۷۳ هزار راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد آنتیک چی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: فاز دوم واکسیناسیون سراسری دام‌ها علیه بیماری تب برفکی از ۲۰ مرداد ماه در استان آغاز شد و تا اوایل مهرماه ادامه داشت.

او افزود: در این عملیات تعداد ۱۷۳ هزار و ۵۰۴ راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی ایمن شدند که ۱۰۰ درصد جمعیت هدف در این طرح را پوشش داد.

آنتیک چی با اشاره به خسارات جبران ناپذیر اقتصادی ناشی از شیوع احتمالی بیماری تب برفکی، اظهار داشت: این طرح با اولویت گاوداری‌های روستایی و سنتی و براساس شیوه نامه‌های سازمان دامپزشکی کشور به منظور هدفمندسازی واکسیناسیون علیه این بیماری در سطح استان اجرا شده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خوزستان، بیماری تب برفکی را به سبب ایجاد خسارات به صنعت دامپروری، یک بیماری استراتژیک دانست و تصریح کرد: شیوع و گسترش احتمالی این بیماری می‌تواند خسارت اقتصادی و بهداشتی را دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.