معاون استاندار بوشهر:

بوشهر در زمینه استفاده از ماسک رتبه نخست کشور را دارد/ فعالان فضای مجازی بداخلاقی نکنند

معاون استاندار بوشهر گفت: این استان در زمینه استفاده از ماسک رتبه نخست کشور را دارد و در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز جزو برترین‌ها است،

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مجید خورشیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به روند افزایش ابتلا به کرونا در دنیا، توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت اصول پیشگیری تنها واکسن این بیماری است.

او افزود: با توجه به رعایت ضوابط بهداشتی شیب افزایشی بیماری در استان بوشهر کنترل شده‌است، اما تجربه نشان می‌دهد هرکجا ساده انگاری صورت بگیرد، بیماری به سرعت منتشر می‌شود.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به اینکه براساس نظر دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اکنون بیشتر انتقال بیماری ناشی از دورهمی‌های خانوادگی است، گفت: در این شرایط همه افراد باید فرض را بر آلودگی خود بگذارند و از دیگران فاصله بگیرند به این صورت امکان کنترل و قطع زنجیره بیماری وجود دارد.

خورشیدی ادامه داد: استان بوشهر در زمینه استفاده از ماسک رتبه نخست کشور را دارد و در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز جزو برترین‌ها است، اما باید همچنان نسبت به رعایت شیوه‌نامه‌ها حساسیت و دقت لازم وجود داشته باشد.

او از همه دستگاه‌های اجرایی خواست از درگاه خود برای اطلاع رسانی در زمینه بیماری کرونا استفاده کنند، همچنین از اصحاب رسانه به دلیل اطلاع رسانی به موقع و شفاف در زمینه ویروس کووید ۱۹ و نقش آن‌ها در ارتقای سواد سلامت جامعه در کنار کادر بهداشت و درمان قدردانی کرد.


بیشتر بخوانید


 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر عنوان کرد: اصحاب رسانه در کنار کادر بهداشت و درمان برای اطلاع رسانی به مردم در زمینه این بیماری خطرناک گام برداشته است و همچنان در صحنه حضور دارند.

خورشیدی درباره حادثه پیش آمده برای دانش‌آموز دیری گفت: انتشار چنین اخباری سلامت روان جامعه را خدشه دار می‌کند و دفتر امور اجتماعی با همکاری بهزیستی در کنار دستگاه قضایی و نیروی انتظامی مساله را بررسی کند و اطلاع رسانی شفاف با هدف پیشگیری از پیامد‌های سوء این حادثه صورت گیرد.

او با بیان اینکه رسانه‌ها براساس اخبار موثق اعتبار می‌‎یابند، افزود: در دو روز گذشته موضوعی با بی اخلاقی تمام در حال انتشار است. افرادی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند مرتکب بد اخلاقی نشوند.

خورشیدی  با خداحافظی از رسانه‌ها و مردم استان بوشهر در سمت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، عنوان کرد: فرد جدیدی قرار است به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در خدمت مردم این استان باشد.

او گفت: شخص استاندار در باره به کارگیری هر شخصی مشورت می‌کند، اما توصیه دیگران را به کار نمی‌گیرد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.