رییس مجلس شورای اسلامی:

مشکلات فرودگاه و حاشیه‌نشینی چابهار با نگاه و اعتبارات ملی مرتفع می‌شود

قالیباف گفت: مشکلات پیش آمده در روند ساخت فرودگاه بین‌المللی و حاشیه نشینی چابهار با نگاه کلان و اعتبارات ملی مرتفع می‌شوند و همه مسوولان مصمم به پیگیری مسائل و مشکلات مردم این منطقه از سواحل مکران هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمدباقر قالیباف  در سفر به چابهار و بازدید از محل ساخت فرودگاه و دیدار با حاشیه نشینان و قشرهای مختلف مردم این شهرستان اظهار داشت: این سفر با هدف بازدید و نظارت میدانی از مشکلات و آشنایی با ظرفیت‌های سیستان وبلوچستان انجام شده که امیدواریم مسائل مطرح شده مردم و مسوولان در سطح مجلس و مسوولان کشوری پیگیری و مرتفع شود.

او  بیان کرد: چابهار گنج پنهان است و باید برای تامین زیرساخت‌های آن تلاش شود تا شاهد رضایتمندی ساکنان این منطقه باشیم و ما در مجلس مسائل و مشکلات را پیگیری می‌کنیم.

مشکلات راه، آب و حاشیه نشینی چابهار یکبار و برای همیشه مرتفع شود

معاون استاندار سیستان وبلوچستان وفرماندار شهرستان ویژه چابهار نیز اظهارداشت: چابهار با توجه به موقعیت استراتژیک ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه ترانزیت کالا، گردشگری، اقتصاد و تجارت دارد بنابراین باید مشکلات راه، آب و حاشیه نشینی این شهرستان یکبار و برای همیشه با تخصیص اعتبارات ملی مرتفع شود.

رحمدل بامری با اشاره به وسعت، جمعیت، پراکندگی و فاصله ۷۵۰ کیلومتری چابهار تا زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان، بیان کرد: استقرار ادارات کل از درخواست‌های مهم مردم است و باید همچون جیرفت در کرمان عمل شود.

او  بیان کرد: بیش‌از ۷۰ هزار نفر از مردم در حاشیه شهر چابهار بدون هرگونه امکانات اولیه نظیر آب، برق، بهداشت و مدرسه سال‌هاست که سکونت دارند.

فرماندار چابهار ادامه داد: چابهار به عنوان گنج پنهان نیازمند یک فرودگاه بین‌المللی است و باید هر چه سریعتر مشکلات پیش آمده در روند ساخت این فرودگاه برطرف شود.

بامری تصریح کرد: گازرسانی به چابهار، تکمیل راه آهن، طرح توسعه بندرشهیدبهشتی، ارتقای جاده‌های مواصلاتی و حل مشکلات آب، برق، تلفن و اینترنت از دیگر درخواست‌های مهم مردم بوده که نیاز است رییس مجلس شورای اسلامی آنها را در سطح کلان ملی پیگیری و مرتفع کند.

امام جمعه چابهار نیز گفت: چرا بعد از گذشت چندین دهه، مشکلات آب شهر و روستاهای چابهار در کنار آبهای اقیانوس هند حل نشده و همچنان آب جیره بندی و با تانکر تامین می‌شود.

حجت الاسلام سیدمحمد موسوی درخصوص فرودگاه در حال ساخت چابهار اظهارداشت: چرا فرودگاه چابهار بعد از گذشت ۲۰ تا ۳۰ سال به نتیجه نمی‌رسد و هر وقت شاهد کارشکنی‌هایی هستیم که از رییس مجلس شورای اسلامی درخواست می‌شود به این مساله رسیدگی کند.

امام جمعه موقت اهل سنت چابهار نیز اظهارداشت:با توجه به طرح توسعه سواحل مکران ساخت فرودگاه در محدوده منطقه آزادچابهار یکی از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر است.

مولوی عبوالواحد بزرگزاده افزود: آیا فرودگاه نظامی و بدون امکانات و سختگیری ها در کنارک که ۵۰ کیلومتر فاصله دارد می‌تواند برای چابهار جذب سرمایه‌گذار و گردشگر کند.

او بیان کرد: اگر قرار است مثلا ۲۰ هزار گردشگر وارد چابهار شود آیا این امکان‌پذیر است که فرودگاه با شهر ۵۰ کیلومتر فاصله داشته باشد.

 محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از روسای کمیسیون‌های مجلس امروز دوشنبه وارد فرودگاه کنارک شدند و در بدو ورود به فرودگاه مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل منطقه آزاد، نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی،فرمانداران کنارک و چابهار و جمعی از مسوولان قرار گرفتند.

به گفته نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند و دشتیاری در مجلس شورای اسلامی، بازدید زیرساخت‌ها، بررسی نیازها، رفع مشکلات، بررسی طرح‌ها و روند اجرایی پروژه‌ها هدف اصلی قالیباف به سیستان و بلوچستان بوده و این سفر به دعوت مجمع نمایندگان این استان انجام شده است.

معین الدین سعیدی بازدید از روند ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار، بازدید از مناطق حاشیه شهر و دیدار با مردم و مسوولان را از مهمترین برنامه‌های سفر یکروزه قالیباف به چابهار عنوان کرد.

او  افزود: بازدید از مناطق ساحلی و آشنایی با ظرفیت‌های شیلاتی، گردشگری و تجاری شهرستان‌های دشتیاری و چابهار، بازدید از شهرستان‌های ایرانشهر، سراوان، زاهدان و زابل از دیگر برنامه‌های این سفر است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار