لزوم تعبیه موانع حفاظتی برای پیشگیری از بروز حوادث در اماکن حفاری شده آذربایجان شرقی

دادستان مرکز آذربایجان شرقی گفت: در اماکنی که احتمال سقوط اشخاص به داخل محل حفاری یا خطر بروز حادثه وجود دارد، باید موانع حفاظتی برای جلوگیری از ورود آسیب به شهروندان پیش بینی، اجرا و نصب شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،بابک محبوب علیلو دادستان مرکز آذربایجان شرقی با تاکید برلزوم توجه مضاعف به جان و مال شهروندان، رعایت نکات ایمنی و حفاظتی درجریان اجرای پروژه‌ها و عملیات عمرانی آن‌ها در جهت پیشگیری از وقوع حوادث  گفت: حفظ امنیت و سلامت شهروندان در اولویت بوده و در این رابطه به هیچ عنوان اغماض نخواهد شد و با هیچ کسی هم تعارف نداریم.

اوبا اشاره به برخی گودبرداری‌ها بدون هماهنگی با شهرداری و بدون رعایت ایمنی افزود: به موجب قوانین و مقررات، شهرداری مکلف به پر کردن و یا تعبیه وسایل ایمنی و علایم هشدار دهنده در محل حفاری است.

او ادامه داد: همچنین در رابطه با حفاری‌های انجام شده در معابر شهری به منظور تامین ایمنی شهروندان، شهرداری موظف به ایجاد حریم و حفاظ و نصب علایم هشدار دهنده کافی یا ایجاد راه خروج موقت معبر تحت حفاری از شبکه راه‌های شهری است تا ایمنی شهروندان را تامین کند.

به نقل از روابط عمومی دادگستری آذربایجان شرقی، دادستان مرکز آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که در موضوع گودبرداری‌های ساختمانی رها شده نیز شهرداری مکلف به انجام اقدامات ایمنی است، اضافه کرد: پیش از شروع حفاری‌ها نیز باید نسبت به حصول اطمینان از عدم وجود خطرات در محل حفاری از قبیل سست بودن خاک، احتمال ریزش و ایجاد خطر برای کارگران اقدام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار