عضو کمیسیون عمران مجلس:

خلاقیت و نوآوری موجب کاهش هزینه اجرای پروژه‌های عمرانی می‌شود

پاک‌فطرت با تاکید براینکه در اجرای پروژه‌های عمرانی باید راهکاری اندیشید، گفت: خلاقیت و نوآوری و پرهیز از دنبال کردن روش‌های سنتی در انجام پروژه‌ها می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های اجرا و مشکلات مردم شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی موانع اجرای طرح‌های گازرسانی روستایی شهرستان‌های شیراز و زرقان با تاکید براینکه در اجرای پروژه‌های عمرانی باید راهکاری اندیشید تا مردم با مشکلات کمتری مواجه شوند، یادآور شد: خلاقیت و نوآوری و پرهیز از دنبال کردن روش‌های سنتی در انجام پروژه‌ها می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌های اجرا و مشکلات مردم شود.

علیرضا پاکفطرت با بیان اینکه اجرای پروژه‌های عمرانی با هدف ارتقاء کیفیت زندگی و توزیع عادلانه خدمات انجام می‌شود لذا نباید در هر مرحله از کار مردم را با دردسر و مشکل مواجه کند، گفت: گاز رسانی به روستاها، اقدامی بسیار ارزشمند محسوب می‌شود، اما نباید شیوه اجرا به گونه‌ای باشد که مردم روستا را برای مدت طولانی دچار گرفتاری‌های دیگری کند.

او تاکید کرد که وارد شدن آسیب به راه‌ها به عنوان مهمترین زیرساخت یک منطقه در حین اجرای یک پروژه عمرانی، به حتم مردم را دچار مشکلاتی کرده و هزینه‌های اجرا را هم افزایش خواهد داد، لذا باید در برنامه‌ریزی و طراحی، تمهیداتی را اندیشید تا مردم با حداقل گرفتاری و مشکل در حین اجرای یک پروژه مواجه شوند.

پاک‌فطرت با بیان اینکه باید سهم و نقش هر ارگان و اداره برای پاسخگویی به مطالبات مردم و پیگیری مراحل بعدی اجرای پروژه‌ها مشخص شود، لزوم استفاده از شیوه‌های کاربردی جدید در اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی به‌ویژه گازرسانی را خواستار شد و تاکید کرد که امروز دانش و تکنولوژی آنقدر پیشرفت داشته که بتوان طرح‌ها را با کمترین میزان مزاحمت برای مردم و آسیب رسیدن به زیرساخت‌ها، اجرا کرد.

او با بیان اینکه جبران آسیب وارد به زیرساخت‌هایی نظیر راه در حین اجرای پروژه‌های عمرانی هزینه‌بر بوده و ترمیم خسارت زمان‌بر است، یادآور شد که امروزه حتی در سردترین نقاط جهان مانند چچن و روسیه با برودت هوای چندین درجه زیرصفر، گازرسانی هوایی و روسطحی اجرا می‌شود و به همین دلیل خرابی‌ها و آسیب‌های وارده به زیرساخت‌ها در حداقل ممکن و اجرای طرح‌های نگهداری و تعمیرات هم بسیار ساده‌تر است.

این نماینده مجلس واگذاری اجرای طرح‌های عمرانی نظیر گازرسانی به روستا‌ها به بخش خصوصی را یک راهکار مناسب دانست و گفت: می‌توان پروژه را به پیمانکار خصوصی بومی و غیردولتی که برای اجرای چنین طرح‌هایی اشتیاق دارد واگذار کرد و طی قراردادی مشخص و قانونی بازپرداخت مطالبات مجری را هم از محل فروش خدمات انجام داد؛ زیرا نمی‌توان دل به بودجه و اعتبارات عمرانی دولتی برای اجرای طرح‌ها بست.

پاکفطرت با اشاره به اینکه تسریع در گازرسانی به برخی روستا‌های دهستان کوهمره سرخی و محدوده هفت برم و بخش مرکزی شیراز را در مجلس و با همراهی شرکت گاز فارس دنبال کرده است، لزوم همراهی ساکنان آن روستا‌ها برای نهایی شدن طرح را یک ضرورت دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار