رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری:

برای کنترل شیوع بیماری کرونا، زدن ماسک به تنهایی کافی نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش تعداد مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی، در نهایت منجر به افزایش تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: افزایش تعداد مراجعه کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی، در نهایت منجر به افزایش تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی می‌شود.

او افزود: اختصاص تخت‌های بستری به بیماران کرونایی ظرفیت‌های بیمارستان را برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن و نیازمند اعمال جراحی غیر اورژانسی محدود می‌نماید.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: به تاخیر افتادن دریافت خدمات بیمارستانی و انجام اعمال جراحی ممکن است موجب وخامت حال بیماران و بعضاً خسارات جبران ناپذیر و نیاز به مراجعه فرد در شرایط بدتری به بیمارستان شود.

او با بیان اینکه خوشبختانه با راه اندازی پویش استفاده همگانی از ماسک و نظارت بیشتر کارشناسان در محل‌های عمومی و مراکز تجمعی، استفاده از ماسک به رقم ۹۰ درصدی رسیده است، اما زدن ماسک به تنهایی برای کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ کافی نیست.

شیرانی از مردم خواست: در کنار استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی را رعایت و در خانه بمانند و از تشکیل گردهمایی‌ها خودداری کنند و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار