اجرای ۷۰ کیلومتر فیبرنوری روستایی در شش ماهه نخست امسال

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی از اجرای ۷۰ کیلومتر مسیر فیبرنوری در مناطق مرزی و روستایی جهت تامین پهنای باند اپراتور‌های تلفن همراه در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   سید علی مرتضوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان  گفت: طرح توسعه ارتباطات روستایی (تار) در استان با هدف بهبود ارتباطات در مناطق روستایی به طول ۳۸۰ کیلومتر در استان اجرا می‌شود که تاکنون حدودا ۲۱۸ کیلومتر کابل گذاری شده است.

مرتضوی با اشاره به اجرای ۷۰ کیلومتر مسیر فیبرنوری در مناطق مرزی و روستایی جهت تامین پهنای باند اپراتور‌های تلفن همراه و مراکز مخابراتی روستایی به پیمانکاری شرکت مخابرات ایران در شش ماهه نخست امسال  افزود: توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از جمله مهم‌ترین عوامل گسترش عدالت اجتماعی و تحقق اقتصاد مقاومتی است.


بیشتر بخوانید 


مدیرکل ارتباطات گفت: با اجرای پروژه‌های USO، گام‌های بلندی در خصوص خدمت رسانی به روستا برداشته شد و در کنار پوشش روستایی به دسترسی آن‌ها به شبکه ملی اطلاعات نیز توجه ویژه‌ای شده است.

با اتصال روستا‌ها به شبکه ملی اطلاعات، ضمن بهره مندی از خدمات دولت الکترونیک و محتوای سالم، بومی و ایمن، بسیاری از امور روزمره تسهیل می‌شود و گسترش کسب وکار‌های روستایی از قبیل بازار صنایع دستی و بومگردی روستایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.