اعطا:

تلاش شورای شهر برای حفاظت از باغات تهران نباید موجب تضییع حقوق افراد شود

عضو شورای شهر گفت:با توجه به معیار‌های تعیین شده برای باغ بودن یا نبودن یک پلاک ثبتی، باید به گونه‌ای عمل شود که موجب تضییع حقوق شهروندان نشویم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اعطا رئیس کمیته معماری و طرح‌های شهری شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی باغ بودن یا نبودن پلاک‌های ثبتی گفت: گرایش شورای پنجم حفاظت از باغات شهر تهران بوده است و تاکنون به این موضوع عمل شده است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به معیار‌های تشخیص باغ در شهر تهران تصریح کرد: با توجه به معیار‌های تعیین شده برای باغ بودن یا نبودن یک پلاک ثبتی، باید به گونه‌ای عمل شود که موجب تضییع حقوق شهروندان نشویم.

اعطا با بیان اینکه پنج معیار برای تشخیص باغ وجود دارد اظهار داشت: سند پلاک ثبتی، حد نصاب تعداد درخت، رای کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری، تشخیص شورا و تشخیص کمیسیون وزارت جهاد در خارج از محدوده شهر‌ها معیار‌هایی است که قانون برای تشخیص باغ بودن در نظر گرفته است.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران افزود: در ابتدای شورای پنجم با مواردی مواجه می‌شدیم که پلاک ثبتی رای و گواهی عمران برای باغ بودن یا نبودن داشت؛ بنابراین از کارشناسان کمیته حقوقی شورای شهر خواستیم که بررسی کنند که آیا گواهی عمران را می‌توان معادل رای کمیسیون ماده ۱۲ در نظر گرفت یا خیر؟

وی درباره اینکه گفته می‌شود گواهی عمران یک ملک جانشین رای کمیسیون ماده ۱۲ قانون شهری است، توضیح داد: اگر این گواهی عمران بعد از رای کمیسیون باشد، مبنا ندارد.

وی در ادامه اظهار کرد: کارشناسان حقوقی کمیته حقوقی بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که مواردی که به کمیسیون ماده ۷ می‌آید و به گواهی عمران استناد کرده است، این گواهی معادل رای کمیسیون ماده ۱۲ قانون زمین شهری نیست.

اعطا درباره پلاک ثبتی خیابان ولیعصر با تعداد ۴ درخت که دارای گواهی باغ بودن از سوی سازمان عمران است، تصریح کرد: بر اساس نظر کمیسیون این پلاک ثبتی باغ نیست.
انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار