قره چای یک قربانی دیگر گرفت

مزلقان چای از شاخه‌های رودخانه قرچای جان یک نفر را گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سرهنگ علی اکبر عیسی آبادی فرمانده انتظامی شهرستان ساوه از مرگ یک نفر بر اثر سقوط در رودخانه "مزلقان چای" شهرستان ساوه از شاخه‌های رودخانه قرچای و غرق شدگی او خبر داد.

سرهنگ عیسی آبادی در تشریح جزئیات این حادثه گفت: روز گذشته در پی اعلام گزارشی به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ استان مرکزی مبنی بر یک مورد غرق شدگی در رودخانه"مزلقان چای" روستای" بند نقین" شهرستان ساوه بلافاصله تیم‌های انتظامی و امدادی به محل اعزام شدند.

او تصریح کرد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد پیر زن ۹۳ ساله به هنگام قدم زدن در کنار رودخانه تعادل خود را از دست داده و در آب سقوط کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان ساوه بیان کرد: جسد متوفی با کمک عوامل امدادی از رودخانه خارج شد و با دستور مقام قضائی به سردخانه انتقال یافت.

رودخانه قره چای به طول ۵۴۰ کیلومتر از شهرستان‌های اراک، شازند و خنداب بخشی از استان‌های همدان، کمیجان، فراهان تفرش عبور می‌کند و به سد الغدیر ساوه می‌رسد.

رودخانه مَزلَقان چای یا مزدقان چای هم یکی از ریزابه‌های رودخانه قره چای و از رودخانه‌های استان مرکزی است که از کوه‌های قاراغان در شهرستان‌های شازند و اراک سرچشمه گرفته و در بخش نوبران شهرستان ساوه جریان دارد.

مزلقان منطقه‌ای میان همدان و ساوه و مربوط به دوره ساسانیان است و "مَزلَقان چای" و "قره چای" دو واژه ترکی به معنای "رود مزلقان" و "رود سیاه" هستند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.