برخورد با مجموعه‌ های گردشگری متخلف استان یزد

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد گفت: با مجموعه‌های گردشگری که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند، به صورت جدی برخورد می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: در حال حاضر بسیاری از مجموعه‌های گردشگری استان تعطیل شده و زیرساخت‌های گردشگری نیز به دلیل شیوع کرونا از دست رفته است.

او افزود: با توجه به شیوع کرونا و خسارت به حوزه گردشگری، برنامه سفر مسئولانه در دستور کار قرار دارد، البته هم مسافران و هم مسئولان مجموعه‌های اقامتی و گردشگری باید شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

فاطمی بیان کرد: سفر‌های گروهی باید به سفر‌های فردی تبدیل شود تا وضعیت گردشگری از این بدتر نشود.

او تصریح کرد: با مجموعه‌های گردشگری که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند یا کوتاهی کنند، برخورد و مجموعه مذکور پلمب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: تاکنون پنج مجموعه اقامتی و گردشگری به دلیل تخلف پلمب و حدود ۲۰۰ مجموعه غیر مجاز نیز در استان یزد تعطیل شده است.

طباطبائی، رئیس جامعه هتلداران استان یزد نیز در این خصوص گفت: مجموعه هتل‌های استان یزد رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را طبق استاندارد‌های صنعت هتل داری انجام می دهد، در واقع این موضوع از برنامه‌های کاری همیشگی هتلداران است.

او افزود: بسیاری از بخش‌ها و مراسم‌های هتل‌ها به علت شیوع کرونا تعطیل شده است و سرویس دهی انجام نمی‌شود.

رئیس جامعه هتلداران استان یزد تصریح کرد: درصد اشغالی هتل‌ها به شدت پایین و نسبت به سال گذشته بیش از ۷۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

طباطبایی گفت: در حال حاضر در مجموع درصد اشغالی هتل‌ها در استان یزد زیر ۲۰ درصد است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار