حاجی میرزایی:

آمادگی برگزاری آزمون‌های غیرحضوری را داریم

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر مسائل بهداشتی و دستورالعمل‌ها اجازه حضور دانش آموزان را ندهد امکان برگزاری غیرحضوری آزمون‌ها فراهم شده است.

به گزارش حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،  محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه مراسم اختتامیه نهمین دوره مجلس دانش‌آموزی و در جمع خبرنگاران درباره وضعیت برگزاری امتحانات در ایام کرونا با اشاره به اینکه برای تمام وضعیت ها خود را آماده کرده‌ایم، اظهار کرد: اگر شرایط اجازه بدهد امتحانات را حضوری برگزار می کنیم اما اگر مسائل بهداشتی و دستورالعمل‌ها اجازه حضور دانش آموزان را ندهد امکان برگزاری غیرحضوری آزمون‌ها فراهم شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آزمون های مهارت آموزی حضوری است و با توزیع دانش آموزان به روش مختلف با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه امسال کنکور برگزار شد و مشکلی پیش نیامد، گفت: بر این اساس با توجه به شیوه نامه‌های بهداشتی هر زمان که اصل بر اولویت باشد مرکز سنجش و کیفیت آموزشی تدابیر لازم برای آزمون را د. نظر دارد.

او بیان کزد: سیاست منعطفی داریم و مواقعی که ستاد کرونا اعلام کند تعطیلی مدارس را به آن عمل میکنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در مورد معلمان هم نیاز به حضور آن‌ها نیست، اما در مدرسه امکانی داریم که به آنان کمک می‌کند تا اگر بخواهند آموزش را در مدرسه انجام دهند البته ترجیج معلمان این است که به برای تدریس و تولید محتوا حتی به مدرسه بیایند؛ در مورد کادر اجرایی، چون آن‌ها حلفه اتصال ما با دانش آموزان و معلمان هستند اگر مدرسه تعطیل شود ارتباط ما قطع می‌شود.

او با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز امسال در در سراسر کشدر ثبتنام کردند، گفت. رشد خوبی در ثبت نام‌ها داشتیم و نرخ رشد که در تمام پایه‌ها بیش از ۱۰۰ درصد بوده است. در مورد اتباع بیگانه هم صدوز کارت هویت بر عهده وزارت کشور است و اگر آن‌ها اجازه بدهند ما ثبتنام می‌کنیم.

حاجی میرزایی درباره برگزاری امتحانات نهایی برای سه پایه متوسطه دوم و حذف کنکور اظهار کرد: قانونی داریم که براساس آن امتحانات ۳ پایه ۱۰، ۱۱ و ۱۲ نهایی باشد تا ۸۵ درصد طرفیت دانشگاه‌ها بدون نیاز به کنکور استفاده شود، سال گدشته ۸۰۰ هزار نقر در پایه ۱۲ امتحان دادند، اما برخی معتقدند امتحان نهایی با استرس س همراه است و الان برای بیش از ۸۵ درصد رشته‌های دانشگاهی ورود بدون کنکور وجود دارد و آنچه باعث رقابت شده برای ۴ درصد باقی مانده است که این موضوع در کارگروهی متشکل از معاون اول رییس جمهور و وزارت علوم تشکبل و وصعیت رابررسی می‌کنند.

بیش از ۹۵ درصد مصادیق تعارض منافع محقق شده است

وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت حق التدریس معلمان گفت: حق التدریس اسفند پرداخت شده است و آنچه باقی مانده اضافه کار است همچنین امسال برای سرانه مدارس سرانه تاکنون بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان توزیع شده است و نظارت بر این موضوع داشتیم.

حاجی‌میرزایی درباره اجرای قانون آغازی منافع گفت: بیش از ۹۵ درصد مصادیق تحقق پیدا کرده است و در حال پیشروی هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: آموزش و پرورش ، آزمون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۹
حالا که در این اوضاع قرمز مدارس را باز گردید معلمان را به اجبار مدرسه فرستادید .برگزار کردن امتحانات به صورت حضوری که چیزی نیست.
آخرین اخبار