۷۰ هزار تن موز در سیستان و بلوچستان برداشت شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر ۷۰ هزار تن موز از ابتدای امسال تاکنون از سطح باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،اردشیر شهرکی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان 'گفت : حدود پنج هزار هکتار از سطح باغات جنوب سیستان و بلوچستان به کشت موز اختصاص دارد که بیش‌از سه هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

او با بیان اینکه برداشت موز در سیستان و بلوچستان در طول سال انجام می‌شود افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود ۱۵۰ هزار تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف داخل استان و کشور شود.

مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان‌های چابهار، کنارک و سرباز بیشترین سطح زیر کشت موز این استان را به خود اختصاص داده‌اند.

او افزود: سیستان و بلوچستان رتبه نخست تولید و سطح زیر کشت موز در کشور را از آن خود کرده است.

شهرکی از برداشت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن انار در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: ۲ هزار و ۲۸۰ هکتار از باغات استان را انار تشکیل می‌دهد که افزون بر یکهزار و ۷۰۰ هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

او با بیان اینکه برداشت انار در سیستان و بلوچستان تا اوایل آبان ادامه دارد، افزود: عمده انار کشت شده در این استان بی دانه سنگان، ملس ساوه، شهسوار، بی دانه فردوس و رباب است.

مدیر باغبانی جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: انار برداشت شده از باغات استان علاوه بر تازه خوری برای مصارف دیگر از جمله رب انار، ادویه محلی و رنگ رزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهرکی پیش بینی کرد امسال کشاورزان بیش از ٢٠ هزار و ۵٣۵ تن انار برداشت وبه بازار مصرف عرضه کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار