بخش مهمی از توانمندی ارتش متکی به نیرو‌های با ایمان است

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: بخشی از توانمندی ارتش به تجهیزات و بخش مهم‌تری از آن متکی به نیرو‌های با ایمان، باانگیزه و متعهد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در دیدار رییس و کارکنان عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر ۸۸ زرهی ارتش زاهدان با گرامیداشت ۲۴ مهرماه سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به مفهوم «کلمه» در قرآن کریم، اظهارداشت: «کلمه» اصطلاحا یک لفظ است که بر یک معنا دلالت می‌کند و هر چه یک وجود وسیع‌تر، بزرگ‌تر و ارزشمندتر باشد نشان‌دهنده کمالات خالق است.

او با اشاره به تعبیر حضرت علی (ع) «همه موجودات آیه و نشانه خداوند هستند و من آن نشانه بزرگ خدا هستم» بیان کرد: وجود مبارک امیرالمؤمنین (ع) می‌تواند نشانه بزرگ خداوند تبارک و تعالی و بزرگترین آینه‌ای باشد که کمالات خالق را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه درسیستان و بلوچستان با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم در مورد حضرت عیسی (ع) واژه کلمه را به کار می‌برد، تصریح کرد: امام خمینی (ره) هم درحد و اندازه خود یک کلمه و یک وجود ارزشمند و نشانه و آیت بزرگ خداوند متعال بود.

او با استناد به آیات شریفه ۲۴ تا ۲۷ سوره مبارکه ابراهیم، تصریح کرد: خداوند در قرآن کریم در رابطه با کلمه طیبه مثالی می‌زند که این وجود‌های پاک مثل یک درخت، پاک و دارای محصول است با این ویژگی‌ها که اول طیب است و پاک؛ دوم ریشه در زمین دارد و مستحکم است و سوم شاخه‌هایش در آسمان است و در عین حال که موجودی زمینی است، اما آثارش به آسمان می‌رود و این موجود همواره و در هر زمان ثمره دارد، اما در عوض کلمه خبیثه مثل درختی است که از ریشه کنده شده باشد و پایه و ریشه‌ای ندارد پس ماندگار نخواهد بود.

امام جمعه زاهدان افزود: امام خمینی (ره) مصداقی از کلمه طیبه است و یکی از آثار و برکاتش انقلاب اسلامی است که نمایان و روشن است و درخت انقلاب روز به روز تنومندتر می‌شود و آثار خودش را در سراسر جهان به نمایش می‌گذارد و توان و پیشرفت خود را بر دشمنان انقلاب و اسلام تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به هدف دشمنان که از همان ابتدا با توطئه و کودتا و جنگ تحمیلی تا محاصره‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی به دنبال نابودی انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: با وجود این مسائل، مستحکم ماندن این درخت تنومند، خودش یک معجزه است و این که روز به روز هم رشد کرده معجزه عجیب‌تری است.

رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان بیان کرد: در دایره درخت پربار انقلاب، یکی از سنت‌های حسنه‌ای که پا گرفت، سازمان عقیدتی سیاسی است که البته این خود می‌تواند به صورت مستقل یک شجره طیبه در نظر گرفته شود آن هم با همه شاخ و برگ و همه شعبه‌ها و همه فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش معنویت و ایمان در مقاومتی که نیرو‌های انقلاب در ابتدای جنگ با دست خالی در برابر دشمن انجام دادند، بیان‌کرد: وجود مجموعه‌ای که بتواند جنبه‌های عقیدتی، ایمانی و فکری را تقویت و کنترل کند تا تبدیل به عاملی برای جلوگیری از انحراف شود، اهمیت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی با تاکید بر اهمیت بینش اجتماعی و سیاسی، خاطرنشان کرد: گاهی انسان ممکن است متدین و مومن و حاضر باشد پای دین و دیانت و کشورش از همه هستی‌اش بگذرد، اما فهم درستی از اوضاع نداشته باشد و طبق تعبیر مقام معظم رهبری نیاز است تا انسان نقشه جنگ را بداند و جبهه خودی و غیرخودی را بشناسد تا به جبهه خودی شلیک نکند.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: نیرو‌ها باید وضعیت کنونی کشور و جهان اسلام و توطئه‌های دشمن را بشناسند و بینش سیاسی داشته باشند تا یک ارتشی معتقد، متعهد و با انگیزه برای دفاع از اسلام و کشور اسلامی داشته باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار