حجت الاسلام بهرامی مطرح کرد؛

وجود ۲۵۰ هزار حکم تخریب اجرا نشده ساخت و ساز غیرمجاز/ مشکلات و ابهامات قوانین شهری حل شوند

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: برای حل مشکلات موجود در قوانین شهری آماده همکاری با شورای عالی استان‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری در اولین روز سی و ششمین اجلاس رسمی شورای عالی استان‌ها که صبح امروز (چهارشنبه ۲۳ مهر ماه) برگزار شد، با اشاره به الگو بودن پیامبر (ص) در خدمت به مردم گفت: دیوان عدالت اداری در حوزه‌ای فعالیت می‌کند که مربوط به شکایت مردم از دستگاه‌های دولتی، نهاد‌های حاکمیتی و شهرداری‌ها است که در مجموع در ۵۷ شعبه بدوی و ۲۳ شعبه تجدید نظر انجام می‌شود.

وی افزود: وظیفه دوم دیوان عدالت اداری رسیدگی به شکایات مردم از مصوبات است که همان بخشنامه‌ها و آیین نامه‌ها هستند.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه در سال گذشته ۲ هزار و ۳۱۴ شکایت از مصوبات شده است، گفت: ۲ هزار و ۱۴۳ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفتند و مختومه شدند.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی تصریح کرد: بنده بر ارائه طرح‌ها و لوایح از طریق شورای عالی استان‌ها به مجلس تأکید دارم و بهتر بود که این شورا بیشتر این کار‌ها را انجام می‌داد. بعضی از قوانین شهری ما مشکلات و ابهام‌هایی دارند که در زمینه اجرا نمی‌توانند کمک کننده باشند، چرا باید دستگاه‌ها کار خود را انجام ندهند که مردم مجبور به شکایت از آن‌ها باشند؛ دستگاه‌ها بدون توجه به قانون مصوبه و بخشنامه صادر می‌کنند.

وی افزود: در بحث شفافیت قوانین نیز شورای عالی استان‌ها باید اقدامات بیشتری را انجام دهد. ما از شورای عالی استان‌ها انتظار داشتیم که در هر جلسه حداقل دو طرح را به مجلس ارائه دهند تا مشکلات کمتر شود. یکی از همین مشکلات قانون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی ادامه داد: چرا باید ۲۵۰ هزار حکم تخریب اجرا نشده داشته باشیم، چرا این ماده ۱۰۰ که این همه مشکل را به وجود آورده اراده‌ای نبوده تا این مشکلات را بر طرف کند. من ۳-۴ سال است که می‌خواهم این مشکل حل شود و راه حلی هم جز اصلاح ماده ۱۰۰ نیست. چرا ساختمانی که بدون پروانه و با تخلف شروع به ساخت می‌کند شهرداری با آن مقابله نمی‌کند و همین باعث رفتن ده‌ها هزار پروانه به کمیسیون ماده ۱۰۰ می‌شود، لذا یکی از وظایف این شورا همین موضوع و کاهش تبعیض‌ها است.

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه در سال ۹۸، ۵۹۸ شکایت از شورا‌ها ثبت شده است، گفت: ما آماده همکاری با شورای عالی استان‌ها هستیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار