رئیس هیئت مدیره اتحادیه صیادان صیادی خوزستان:

صدای صیادان خوزستانی به گوش مسئولان کشوری و استانی نمی‌رسد

عساکره گفت: صیادان خوزستان با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند، اما مسئولان کشوری و استانی پاسخگوی آن‌ها نیستند.

سعید عساکره رئیس هیئت مدیره اتحادیه صیادی و عضو هیئت مدیره اتحادیه کشوری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: تعداد زیادی صیاد با صد‌ها لنج و قایق صیادی در استان فعال هستند که از طریق صید آبزیان در دریا‌ها و سواحل امرارمعاش می‌کنند.

او با بیان اینکه فعالیت لنج‌ها سبب خود اشتغالی در منطقه شده و تلاش می‌کنند دستورات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید را محقق کنند، اظهار داشت: اما به دلیل اختلالاتی که در سامانه ثبت نام سوخت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به وجود آمده است، آن‌ها از رفتن به دریا محروم شده اند.

عساکره با اشاره به اینکه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به چگونگی تامین سوخت و نحوه تردد شناور‌ها توجهی ندارد، بیان کرد: صیادان براساس چرخش آب در ماه‌های قمری عازم دریا می‌شوند، این در حالی است که شرکت پخش فرآورده‌های نفتی سهمیه سوخت شناور‌ها را براساس ماه‌های شمسی محاسبه می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: مسائل مذکور سبب ممانعت از رفتن صیادان و شناور‌ها در زمان مناسب به دریا می‌شود، ضمن اینکه پیش از این شرکت پخش فرآورده‌های نفتی درخواست صیادان برای رفتن به دریا را تا ۶ ماه تایید می‌کرد، اما هم اکنون صیادان اجازه ندارند بیش از ۲ بار به دریا بروند و همین امر سبب بروز مشکلات متعدد برای این قشر زحمتکش شده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صیادی خوزستان حضور ارگان‌های مختلف در سامانه ثبت نام سوخت از جمله؛ بنادر و دریانوردی، ثبت احوال، مخابرات و ... را از دیگر مشکلات این سامانه عنوان کرد و افزود: با خروج برخی ارگان‌ها از سامانه و بروز رسانی آن و استفاده از دستگاه‌های کارت خوان نه تنها امر دریاروی آسان نشده، بلکه سبب بروز مشکلاتی در این زمینه شده است.

او در پایان تاکید کرد: از مسئولان مربوطه خواهشمندیم سامانه مربوط به ثبت نام سوخت را از یک ماه به ۳ الی ۴ ماه تغییر دهند تا امر دیاروی به سهولت انجام شود و صیادان به راحتی بتوانند با صید آبزیان و فروش آن‌ها امرارمعاش کنند و بیکار نشوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.