تولید سالانه ۵ میلیون تن مصالح ساختمانی در چهارمحال و بختیاری

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: سالانه ۵ میلیون تن مصالح ساختمانی در این استان تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد قاسمی معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی این استان در بخش مصالح ساختمانی اظهار داشت: سالانه در حدود پنج میلیون تن مصالح ساختمانی شامل سیمان، گچ، سنگ لاشه و سنگ تزیینی در این استان تولید می‌شود.

او افزود: تولیدات استان در خصوص سنگ تزئینی از نوع مرمریت ۹۹ هزار و ۵۱۱ تن، سنگ لاشه دو میلیون و ۹۹۹ هزار و ۲۵۷ تن، سنگ گچ ۴۲ هزار و ۵۳۰ تن و مواد اولیه سیمان به میزان یک میلیون و ۸۵۶ هزار و ۳۵۰ تن است.


بیشتر بخوانید


قاسمی اضافه کرد: این تولیدات از ۹۴ معدن فعال در استان استخراج می‌شود و به جز سنگ مرمریت تمامی آن در استان فرآوری می‌شود.

او ادامه داد: به سبب محدود بودن کارگاه‌های سنگ‌بری در استان ۷۰ درصد سنگ‌های مرمریت استخراجی به استان‌های اصفهان و مرکزی ارسال می‌شود.

قاسمی گفت: هیچ یک از تولیدات استان در حوزه مصالح ساختمانی به خارج از کشور صادر نمی‌شود و تنها محصول صادراتی استان سنگ مرمریت است که به سبب متوقف بودن صادرات سنگ، به مدت یک سال است که صادر نمی‌شود.

او با بیان اینکه تولید مصالح ساختمانی در استان برای ۸۰۰ نفر اشتغالزایی کرده است افزود: بیشترین معادن فعال استان در حوزه مصالح ساختمانی است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار