۱۴ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات در بین نیازمندان توزیع شده است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از توزیع ۱۴ هزار بسته معیشتی از محل درآمد موقوفات بین نیازمندان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حجت الاسلام محمد صالحی در نشست خبری که در آستانه دهه وقف برگزار شد، از رزمایش کمک مومنانه به عنوان یکی از شاهکار‌های مردم پس از مواجهه با بحران کرونا یاد کرد و گفت: مجموعه اوقاف کرمانشاه هم از ابتدای شیوع کرونا در حوزه اجرای رزمایش کمک مومنانه در میدان بوده و تاکنون حدود ۱۴ هزار بسته معیشتی به ارزش چهار میلیارد تومان بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع کرده که این جدای از توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده است.

او با اشاره به ادامه‌دار بودن اجرای رزمایش کمک مومنانه در اوقاف کرمانشاه، گفت: در دهه وقف (۲۴ مهر تا سوم آبان) نیز اهدای ۱۵۰۰ بسته معیشتی را بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه توزیع دو هزار عدد شلوار کتان بین دانش‌آموزان مناطق بی‌بضاعت استان از محل درآمد‌های موقوفه حاج محمدتقی اصفهانی هم در دهه وقف تدارک دیده شده، گفت: همچنین در این دهه توزیع کتب مفیده را به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان از محل درآمد‌های موقوفات استان خواهیم داشت.

صالحی دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، برگزاری یازده کرسی تلاوت و ویژه برنامه‌هایی در بقاع متبرکه استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، برگزاری نشست تخصصی وقف با حضور استاندار کرمانشاه، برگزاری همایش یاوران وقف به صورت کشوری و از طریق ویدئوکنفرانس، اجرای طرح دست‌های مهربانی، اجرای طرح مهرتندرستی با حضور پزشکان و کادر درمان در مناطق حاشیه‌نشین، برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم، تجلیل از مدافعان سلامت و غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه را از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در دهه وقف در استان کرمانشاه برشمرد.


۱۷ وقف جدید در استان کرمانشاه ثبت شده است

او در ادامه با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی رسانه‌ها برای نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه، گفت: در استان کرمانشاه رسانه‌ها ورود خوبی به این حوزه داشته‌اند که امیدواریم بتواند در افزایش آگاهی مردم در مورد اهمیت پرداختن به وقف اثرگذار بوده و زمینه‌ساز افزایش تعداد موقوفات استان شود.

صالحی اشاره‌ای هم به ثبت ۱۷ وقف جدید در استان کرمانشاه از ابتدای امسال تاکنون داشت و گفت: عمده این موقوفات در حوزه‌های قرآنی، کمک به نیازمندان، ایتام و ... بوده است.

او در پایان راه‌اندازی ۱۰ نیروگاه خورشیدی در بقاع متبرکه شاخص استان  کرمانشاه و وارد مدار شدن آنها، اجرای طرح توسعه باغات با همکاری یک شرکت دانش‌بنیان به منظور الگوسازی در اراضی دیم و... را از اوقاف کرمانشاه در چند ماه گذشته عنوان کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار