مربی تیم ملی قایقرانی اسلالوم:

با شرایط موجود هیچ شانسی برای کسب سهمیه المپیک نداریم

شیرمحمدی گفت: با شرایط موجود هیچ شانسی برای کسب سهمیه المپیک نخواهیم داشت و ورزشکاران باید زیر نظر مربی تمرین کنند.

اسفندیار شیرمحمدی مربی تیم ملی قایقرانی اسلالوم در گفت و گو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در مورد شرایط تمرینات ملی پوشان در این دوران کرونایی گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا تمریناتمان را به شکل منظم برگزار می‌کردیم و ورزشکارانمان نزدیک به ۷۰ درصد آمادگی خود را به دست آورده بودند. بعد از تعطیل شدن تمرینات، ورزشکاران رها شدند و هیچ ارتباطی با آن‌ها نداشتم تا مسابقات قهرمانی کشور که مدتی قبل برگزار شد.

او افزود: در مسابقات قهرمانی کشور نیز آب رودخانه فشارش کم بود و این اتفاق برای ملی پوشان چندان مطلوب نبود. به همین علت نفرات زیادی در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کردند و ورزشکاران مبتدی کار برایشان راحت‌تر بود و در طرف مقابل این موضوع برای ملی پوشان صدق نمی‌کرد. فشار آب اگر کم باشد ورزشکاران حرفه‌ای در انجام دادن تکنیک‌ها کارشان دشوار خواهد بود.

بدون اردو نمی‌توان به آمادگی لازم برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه رسید

شیرمحمدی در مورد برگزاری اردو آمادگی برای مسابقات کسب سهمیه المپیک گفت: با دبیر فدراسیون در مورد برگزاری اردو‌ها صحبت و از او درخواست کردم هرچه زودتر اردوی تیم ملی را تشکیل دهند، چون بدون اردو نمی‌توان به آمادگی لازم برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه رسید. تمرینات انفرادی نمی‌تواند ورزشکاران را به شرایط مطلوب برساند و تا زمانی که قایقرانان در اردو حضور پیدا نکنند نمی‌توان گفت تمرین می‌کنند. متاسفانه هنوز هیچ دستوری در مورد برگزاری اردو‌ها صادر نشده است. زمانی می‌توان گفت ورزشکار تمرین دارد که زیر نظر سرمربی تمرین کند.

تا زمانی که اردو برگزار نشود نباید انتظار نتیجه گیری در مسابقات کسب سهمیه المپیک را داشته باشیم

شیرمحمدی در مورد نزدیک بودن مسابقات کسب سهمیه گفت: زمان مسابقات کسب سهمیه المپیک بسیار نزدیک است و تا همین الان هم برای برگزاری اردو دیر کرده ایم و این موضوع را نیز با دبیر فدراسیون در میان گذاشتم. بیشتر استان‌های فعال در رشته‌ اسلالوم مانند البرز، کهگیلویه و بویراحمد و ... به دنبال این هستند که بتوانند میزبان اردوی تیم ملی قایقرانی اسلالوم باشند. تا زمانی که اردو برگزار نشود نباید انتظار نتیجه گیری در مسابقات کسب سهمیه المپیک داشته باشیم.

با شرایط موجود هیچ شانسی برای کسب سهیمه المپیک نداریم

ورزشکاران تا وقتی که در آب حضور نداشته باشند، تمریناتشان بی فایده خواهد بود

او در پاسخ به این سوال که شانس ورزشکارانمان برای کسب سهمیه چقدر است؟ گفت: با شرایطی که در حال حاضر وجود دارد هیچ شانسی برای کسب سهیمه نخواهیم داشت. زمانی می‌توانیم به دنبال کسب نتیجه باشیم که ورزشکاران زیر نظر مربی تمرین کنند، اما در حال حاضر تمام ورزشکاران رها هستند و شرایط تمریناتشان مشخص نیست. قایقرانان تا زمانی که داخل آب تمرین نداشته باشند، هرچقدر هم به شکل هوازی و بدنسازی به تمرینات خود ادامه دهند بی فایده خواهد بود. این موضوع در مسابقات قهرمانی کشور مشهود بود و ورزشکاران آمادگی لازم را نداشتند. رئیس فدراسیون در تلاش است تا هرچه زودتر شرایط برای برگزاری اردو‌ها فراهم شود، اما مشکلات موجود کار را کمی دشوار کرده است.

بدون برگزاری اردو، بهتر است تیم را به مسابقات کسب سهمیه اعزام نکنیم

مربی تیم ملی قایقرانی اسلالوم گفت: قایقران خاصی برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه مدنظر نیست. بدون برگزاری اردو به نظر من بهتر است تیم را به مسابقات کسب سهمیه اعزام نکنیم، اگر هم این اتفاق بیفتد هزینه بیهوده‌ای کرده ایم. در این شرایط می‌توانیم نفر اعزام کنیم، صرفا جهت اینکه بگوییم در این مسابقات حضور داشته ایم. کار اصولی این است که ۱۰ تا ۱۵ نفر را از قایقرانان قدیمی و نفرات جدید که در مسابقات قهرمانی کشور نتیجه خوبی گرفته بودند، به اردو دعوت کنیم و در نهایت از بین این نفرات ۵، ۴ نفر را گلچین و برای مسابقات آماده کنیم.

در حال حاضر آب رودخانه‌ها در شرایط مناسبی قرار دارند

او در مورد شرایط آب رودخانه‌ها گفت: در حال حاضر آب رودخانه‌های استان‌هایی که می‌توانند میزبان اردو باشند، در شرایط مناسبی قرار دارد و اگر بازهم برگزاری اردو‌ها به تاخیز بیفتد امکان دارد همین آب را نیز از دست بدهیم و شرایط برایمان سخت‌تر شود. الان بهترین زمان برای برگزاری اردو‌ها است.


بیشتر بخوانید


به دلیل نداشتن پیست مصنوعی قایقرانی اسلالوم، همیشه چند قدم از رقبای خود عقب‌تر هستیم

شیرمحمدی در مورد نبود یک پیست مصنوعی برای قایقرانی اسلالوم در کشور گفت: سالیان سال است که در مورد این موضوع صحبت کرده ام، اما هنوز هیچ اقدامی در این مورد صورت نگرفته است. متاسفانه ما به علت اینکه پیست مصنوعی قایقرانی اسلالوم نداریم، همیشه چند قدم از رقبای خود عقب‌تر هستیم. نداشتن امکانات به روز دنیا یک طرف و مهمتر از آن نداشتن پیست مصنوعی است که باعث شده ما هیچوقت نتوانیم نتیجه‌ مورد نظرمان را کسب کنیم. بیشتر کشور‌ها حتی پیست‌های سرپوشیده دارند که می‌توانند بعد از تاریکی هوا و در شرایط آب و هوایی مختلف به تمرینات خود ادامه دهند. همین موارد است که اختلافات را به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار