تخریب ۱۴ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری

فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۴ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی این استان تخریب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، یوسف باقری فرمانده یگان حفاظت اراضی کشاورزی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و باغی ۱۴ بنای احداث شده غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان کوهرنگ تخریب شد.

او با اشاره به تخریب ۱۴ بنای غیر مجاز از ابتدای مهرماه تاکنون در شهرستان کوهرنگ افزود: اوایل هفته جاری، هشت مورد حکم قطعی قضایی و قلع و قمع به مساحت ۷۰۱ مترمربع و پیش از این نیز شش فقره دیگر از احکام قطعی قضایی و قلع و قمع ساخت و ساز‌های غیرمجاز در دو بخش مرکزی و صمصامی شهرستان کوهرنگ به مساحت ۶۷۹ مترمربع با حضور نمایندگان دادگستری، جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی اجرا شد.


بیشتر بخوانید


باقری اضافه کرد: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و باغی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کوهرنگ در ادامه اقدامات بازدارنده خود، از ساخت و ساز‌های غیرمجاز علیه تعدادی از متخلفان تغییر کاربری غیرمجاز در عرصه‌های کشاورزی این شهرستان در مرجع قضایی طرح شکایت کرده بود که با پیگیری‌های انجام شده و همکاری مسوولان شهرستانی، احکام قضایی آن‌ها صادر و اجرا شد.

او با بیان اینکه تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغی جرم تلقی می‌شود ادامه داد: قانونگذار برای افراد خاطی مجازات‌های سنگینی در نظر گرفته است از همین‌رو باید قبل از اقدام به هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی، مجوز‌های لازم و قانونی از سازمان جهادکشاورزی گرفته شود و در غیر این صورت با استناد به قانون حفظ کاربری اراضی، اقدام به تخریب طرح‌های احداثی بدون مجوز می‌شود.

باقری گفت: با آن دسته افراد سودجو که نسبت به خرید و فروش اراضی کشاورزی و تفکیک اراضی کشاورزی و ساخت و ساز‌های غیرمجاز در این اراضی اقدام کنند، توسط مسئولان مربوطه با قاطعیت برخورد می‌شود.

او افزود: گشت‌های یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان به صورت مستمر و جدی بر تغییر کاربری اراضی کشاورزی نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف برخورد قانونی با متخلفان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار