افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در ازنا

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ازنا گفت: پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در شهرستان ازنا به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان، سعید شهسواری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ازنا اظهار داشت: وقف را باید نمونه‌ای از فرهنگ غنی اسلامی دانست که به‌واسطه آن زندگی در تمام سطوح و طبقاتی که هر کس قرار دارد، به تعادل و برابری می‌رسد.

شهسواری افزود: وقف صدقه‌ای جاری است که با ایجاد آن تا سالیان آینده از عواید آن می‌توان استفاده کرد و وظیفه ادارات اوقاف و متولیان این است که از موقوفات صیانت کنند.

او عنوان کرد: تحصیل و اشتغال جوانان، دستگیری از فقرا، ترک اعتیاد و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از مهم‌ترین مصادیق وقف‌های جدید است که بایستی باقوت بیشتری توسط مردم و مسئولان دنبال شود تا بتوانیم پاره‌ای از مشکلات جامعه را حل کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ازنا با اشاره به اینکه بیشترین موقوفات لرستان در ازنا است، تصریح کرد: با احیا و به‌روزرسانی عواید این موقوفات می‌توان مشکلات زیادی را از اقشار کم‌درآمد و فقیر مرتفع نمود، موقوفه‌های تاجر کاشانی، سید احمد مدنی، اسد خان و امیر قاسم خان فولادوند ازجمله بزرگ‌ترین موقوفات شهرستان به شمار می‌رود.

شهسواری عنوان کرد: برگزاری مراسمات و مسابقات قرآنی، فضاسازی اطراف امام‌زاده شاه غیب (ع)، ساخت‌وساز در امام‌زاده ابراهیم (ع) مؤمن آباد با کمک خیرین، توزیع ۹۰ بسته مواد غذایی در قالب طرح شمیمِ خدمت بین نیازمندان، کسب عناوین برتر در مسابقات قرآنی استانی و کشوری و ایجاد وقف‌های جدید در شهرستان ازجمله برنامه‌های انجام‌شده در سطح ازنا است.

او با اشاره به پیش رو بودن هفته وقف و برنامه‌های این هفته در ازنا، گفت: در اولین روز این هفته دیدار کارکنان اداره اوقاف شهرستان را با امام‌جمعه ازنا خواهیم داشت و در ادامه دیدار و نشست‌های تخصصی با روحانیت، جامعه پزشکی و سلامت برگزار خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ازنا اظهار داشت: غبارروبی گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شهیدان شهرستان ازنا صورت خواهد پذیرفت و همچنین افتتاح پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ مگاواتی در موقوفه سید احمد مدنی (روستای امام‌زاده قاسم (ع)، برای ایجاد اشتغال در هفته وقف انجام می‌شود.

شهسواری ضمن تقدیر از واقفان خیراندیش ازنا، گفت: امیدوارم با تلاش، همگامی و هم سویی باهمت خیران خداجو و متولیان با اداره اوقاف و امور خیریه ازنا، شاهد احیا و توسعه روزافزون «وقف» به‌عنوان احسانی ماندگار در این شهرستان ازنا باشیم.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.