مایه کوبی بیش از ۵۰۰ هزار رأس دام بر علیه تب برفکی در زنجان

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان از مایه کوبی بیش از۵۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین برای مقابله با تب برفکی در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، اسکندرپور معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان زنجان گفت: اجرای طرح مایه کوبی برای مقابله با تب برفکی هر سال دو نوبت در گاوداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی و در مناطق روستائی و عشایری انجام می‌شود.

اوادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون ۴۲۲ هزار رأس گوسفند و بز و ۸۴ هزار و ۱۰۰ رأس گاو و گوساله بر علیه بیماری تب برفکی در این استان مایه کوبی شده اند.

اسکندرپور افزود: تب برفکی در مناطق روستایی به اسم  دباغ  رایج بوده و نوعی بیماری ویروسی واگیردار است که سرعت انتشار بسیار بالایی دارد.

اودر ادامه گفت: این بیماری در دام‌های نابالغ همراه با تلفات بوده و در دام‌های بالغ با بروز ضایعات در ناحیه دهان و پا و همچنین کاهش محصولات دامی همراه است.

او درآخر افزود: کنترل بیماری تب برفکی به خاطر داشتن سویه‌های مختلف مشکل بوده و واکسیناسیون دام‌ها به تنهایی قادر به کنترل و پیشگیری بیماری نمی‌باشد بلکه ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای نیز باید رعایت شود.
 
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.