اتمام مرمت و ساماندهی مقبره تاریخی شیخ حسین علویق ورزقان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اتمام مرمت و ساماندهی مقبره تاریخی شیخ حسین علویق ورزقان، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،احمد حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت:مقبره "شیخ حسین علویق" مربوط به سده‌های میانه دوره‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان ورزقان، بخش مرکزی، دهستان ازومدل جنوبی، روستای علویق واقع شده و در تاریخ ۱۲ شهریور ۱۳۸۶ با شماره ثبت ۱۹۳۳۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

او با بیان اینکه مرمت و ساماندهی این مقبره تاریخی طی سال‌های اخیر در اولویت این اداره کل قرار داشت افزود:با توجه به اهمیت و ارزش تاریخی این مقبره عملیات مرمت آن تحت نظارت متخصصان حوزه میراث فرهنگی استان انجام در حال حاضر آماده بهره‌برداری است.

او به اقدامات انجام شده در آخرین مرحله از عملیات مرمتی مقبره تاریخی علویق اشاره کرد و افزود: طی آخرین مرحله از مرمت مقبره علویق اقداماتی نظیر پی‌گردی، انجام عملیات باستان‌شناسی، طراحی و اجرای طرح جدید مقبره، محوطه‌سازی و کف سازی انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی تأکید کرد:شهرستان ورزقان با توجه به برخورداری از ظرفیت‌های غنی تاریخی، فرهنگی، هنری و طبیعی یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگر پذیر استان است که تقویت زیرساخت‌های گردشگری آن همواره در اولویت این اداره کل قرار دارد، به همین منظور تکمیل پروژه‌های حفاظتی و مرمتی این شهرستان طی سال جاری به‌صورت جدی در حال پیگیری و انجام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.