استاندار بوشهر:

استفاده نکردن از ماسک در ساحل و بوستان‌ها، زنگ خطری برای گسترش کروناست

استاندار بوشهر گفت: اکنون ۶۰ درصد مردم در ساحل و تفریح‌گاه‌ها از ماسک استفاده می‌کنند که زنگ خطری برای افزایش مبتلایان و بستری‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بوشهر، یکی از نگرانی‌ها را استفاده نکردن از ماسک در سواحل و بوستان‌های تفریحی بوشهر دانست و بیان کرد: اکنون ۶۰ درصد مردم در سواحل و تفریح‌گاه‌ها از ماسک استفاده می‌کنند که زنگ خطری برای افزایش مبتلایان و بستری‌ها است.

او افزود: اگر به استفاده از ماسک و فاصله گذاری در سواحل و بوستان‌های تفریحی توجه نشود، مجبور به ایجاد محدودیت‌ها در این مکان‌ها می‌شویم.

استاندار بوشهر استفاده از ماسک را تکلیف دانست و افزود: افزایش مبتلایان به کرونا در استان بوشهر به استفاده نکردن از ماسک و شرکت در دورهمی‌ها برمی‌گردد.

وضعیت بستری‌های کرونایی ثابت است

گراوند ادامه داد: هر چند فوتی‌های کرونایی در استان بوشهر روند کاهشی دارد، ولی وضعیت بستری‌ها ثابت و شکننده است که باید  کاهش یابد.

او، با بیان اینکه استفاده از قلیان در محافل عمومی به ویژه مکان‌های تفریحی و سواحل ممنوع است، گفت: برای جلوگیری از بروز مشکلات و برطرف شدن نگرانی مردم، باید تمام قلیان‌ها در محافل عمومی از جمله سواحل و پارک‌ها جمع‌آوری شود.

استاندار بوشهر همچنین با قدردانی از هیات‌های مذهبی و نهاد‌های مختلف در برگزاری مراسم ایام ماه‌های محرم و صفر، گفت: همکاری مردم در برگزاری مراسم سوگواری در این ایام با رعایت کامل ضوابط بهداشتی ستودنی است.

مدیران به کارکنانی که علائم کرونا دارند مرخصی دهند

گراوند با اشاره به موج سوم شیوع کرونا در کشور عنوان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی به کارکنانی که علائم بیماری کرونا دارند مرخصی دو هفته‌ای بدهند و این کارکنان تا بهبودی کامل نباید در ادارات حضور یابند.

او، با اشاره به لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی برای بهره‌مندی بیشتر استان از اعتبارات سال آینده پیگیری‌های لازم با ارتباط با مسئولان ذیربط انجام دهند.

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان به بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر

استاندار بوشهر با اشاره به روند اجرایی بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر بیان کرد: برای تسریع در تکمیل ساختمان این بیمارستان ۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است و با توجه به افزایش ۱۰ تیم دیگر برای تکمیل این مرکز درمانی پیش بینی می‌شود تا دو هفته آینده تکمیل و عملیات تجهیز آن آغاز شود.

گراوند، با تاکید بر استفاده از ظرفیت تبصره ۵ قانون بودجه برای تسویه بدهی‌های دولت به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی گفت: باید از این ظرفیت و فرصت استفاده شود تا بار مالی ادارات کاهش یابد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.