ابراز ترس یک لابی صهیونیستی در آمریکا از اتمام محدودیت‌های تسلیحاتی ایران

کمیته صهیونیست‌های آمریکا هراس خود را از انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی ایران ابراز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبگاه کمیته یهودیان آمریکا، صهیونیست‌های ساکن آمریکا از اتمام زمان محدودیت‌های تسلیحاتی ایران به شدت نگرانند.

بنابر نوشته این وبگاه، کمیته یهودیان آمریکا که از سازمان‌های مهم لابی‌گری در این کشور محسوب می‌شود، به شدت از انقضای محدودیت‌های تسلیحاتی ایران در هراسند و با توجه به شکست در شورای امنیت برای تمدید این محدودیت‌ها تاریخ اتمام آن را «روزی بسیار خطرناک و غم‌انگیز برای دنیا» عنوان کرده‌اند.

«دیوید هریس» مدیرکل این کمیته، در بیانیه‌ای در این‌باره گفت: «با کم‌کاری شورای امنیت در تمدید محدودیتهای تسلیحاتی ایران از تاریخ ۱۸ اکتبر [۲۷ مهر] ایران به آزادی عمل دست خواهد یافت و بدون نقض برجام و تحریم‌های سازمان ملل دست به خرید و فروش اسلحه خواهد زد.»

این مقام طرفدار رژیم صهیونیستی افزود: «بی‌شک کشور‌های همسایه ایران و حتی کشور‌های فراسوی خاورمیانه نیز تبعات شکست در شورای امنیت را خواهند دید. واقعیت تلخ این است که اکنون ایران با وجود چالش‌های اقتصادی، بیشتر از هر زمان دیگری به عنوان بازیگری خطرناک در منطقه و جهان شناخته می‌شود.»

تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متحد علیه ایران در تاریخ ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) به پایان خواهد رسید.

این در حالی است که در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ تلاش آمریکا برای تصویب پیش‌نویس قطعنامه تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل ناکام ماند.

در جلسه رای‌گیری اعضای شورای امنیت، آمریکا با وجود ماه‌ها تلاش دیپلماتیک تنها توانست جمهوری دومینیکن را برای رای دادن به این قطعنامه با خود همراه کند. یازده کشور دیگر عضو شورای امنیت از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان نیز به این قطعنامه رای ممتنع دادند. چین و روسیه هم با رای منفی خود، این قطعنامه را وتو کردند. این قطعنامه برای تصویب نیازمند ۹ رای موافق اعضا و عدم مخالفت ۵ عضو دائم شورای امنیت شامل روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آمریکا بود.

در همان زمان، این شکست خشم صهیونیست‌ها را برانگیخته بود به طوریکه «گیلعاد اردان» نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به شکست آمریکا در تمدید تحریم تسلیحاتی ایران واکنش نشان داد و اقدام اعضای شورای امنیت را شرم آور و رسوایی بزرگ توصیف کرد.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا، نیز بار‌ها این ادعا را تکرار کرده و گفت عدم تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از سوی شورای امنیت، اشتباهی بزرگ محسوب می‌شود.

او در حساب توییتری خود نوشته بود: شورای امنیت نتوانست ایران را (برای اقداماتش) پاسخگو کند. این (شکست قطعنامه آمریکا) بزرگترین کشور حامی تروریسم در جهان را قادر به خرید و فروش سلاح‌های مهلک کرد و خواست کشور‌های خاورمیانه را نادیده گرفت. آمریکا کماکان به تلاش برای جبران این اشتباه ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار