برای پیشگیری از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن چه کار کنیم؟

رعایت نکات ایمنی مهم‌ترین راه پیشگیری از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حامد پشنگیان سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون با اشاره به آغاز فصل سرما در مورد رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از بروز گازگرفتگی با گاز مونواکسید کربن توصیه‌هایی را جهت اطلاع شهروندان ارائه کرد.

او با بیان اینکه قبل از نصب بخاری یا آبگرمکن باید مسیر دودکش بررسی شود و از باز بودن آن اطمینان داشته باشید، همچنین به طور مداوم لوله و اتصالات بخاری چک شود.

پشنگیان افزود: در نصب دودکش از اجرای پیچ و خم‌های زیاد و استفاده از زانویی زیاد پرهیز کرده و توجه داشته باشید که سرد بودن لوله‌های بخاری، علامت کارکرد ناصحیح بخاری و نشانه خطر است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کازرون ادامه داد: انتهای همه دودکش‌ها باید حداقل یک متر از سطح بام فاصله داشته و دارای کلاهک H باشد و از نصب آبگرمکن و بخاری گازی در اتاقی که در آن هوا جریان ندارد خودداری شود، زیرا باعث کمبود اکسیژن شده و می‌تواند خفگی ایجاد کند.

پشنگیان افزود: در صورت رعایت نکردن نکات ایمنی در نصب بخاری و دودکش، گاز مونواکسید کربن تولید شده از بخاری در محیط خانه گسترش یافته و باعث مسمومیت و خفگی می‌شود.

او تصریح کرد: خواب آلودگی، تاری دید، ضعف و بی حالی، سوزش شدید در ناحیه چشم و گلو، سردرد همراه با احساس سنگینی، سرگیجه، تهوع، احساس گرفتگی و درد شدید در قفسه سینه و کاهش سطح هوشیاری از علائم مسمومیت با گاز مونواکسید کربن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار