آغاز پایش آنفولانزای فوق حاد پرندگان درآذربایجان شرقی

طرح پایش آنفولانزای فوق حاد پرندگان در جمعیت طیور و مرغداری‌های آذربایجان شرقی آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، دکتر بهدادمدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: این طرح با آغاز فصل سرما و شیوع آنولانزای فوق حاد پرندگان در کشور قزاقستان اجرای می‌شود.

او افزود: تا کنون هیچ بیماری از آنفولانزا در مرغداری‌ها و حیات وحش آذربایجان شرقی گزارش نشده است.

او اضافه کرد: هماهنگی‌ها، اقدامات پیشگیرانه و گروه‌های رصدی در استان فعالیت خود را برای رصد و پایش این بیماری انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: تنها راه مقابله با این بیماری با شیوع آن دربرخی کشور‌های همسایه آغاز واکسیناسیون در مرغداری‌های استان و روستا‌ها است.

بهداد افزود: هیچ مشکلی در تامین واکسن مورد نیاز در استان وجود ندار و صاحبان مرغداری‌ها به راحتی می‌توانند واکسن مورد نیاز را تامین کنند.

او از صاحبان مرغداری‌ها خواست برای پیشگیری از آنفولانزا از جابجایی نهاده از یک واحد مرغداری به واحد دیگرخود داری نمایند.

او از صاحبان مرغداری‌ها و اهالی روستا‌ها خواست در صورت مشاهده علایم بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان موضوع را به اداره‌های دامپزشکی محل سکونت خود اطلاع دهند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی افزود: با همکاری گروه‌های رصدی سازمان حفاظت محیط زیست پرندکان تلاب‌های استان نیز در حال رصد و پایش است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.