تصمیم الحشد الشعبی برای شکایت از هوشیار زیباری

سخنگوی «جنبش انصارالله الأوفیا» عراق از تصمیم «الحشد الشعبی» برای شکایت علیه «وزیر پیشین دارایی و خارجه عراق خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، سخنگوی رسمی «جنبش انصارالله الاوفیا» از تصمیم «الحشد الشعبی» برای شکایت از هوشیار زیباری، وزیر پشینی دارایی و خارجه عرق خبر داد.

«عادل الکرعاوی» سخنگوی رسمی جنبش انصارالله الأوفیا امروز جمعه در گفتگو با پایگاه «بغداد الیوم» اعلام کرد: الحشد الشعبی قصد دارد پس از اهانت زیبار هوشیاری به این سازمان و خدشه وارد کردن به آبروی وی، شکایتی قضایی را علیه وی یه جریان اندازد.
او همچنین از واحد حقوقی سازمان الحشد الشعبی خواست تا در طرح این شکایت سرعت عمل به خرج دهد.

الکرعاوی در ادامه افزود: «جنبش انصارالله الأوفیا منتظر بود که دولت پاسخی به این سخنان زیباری بدهد؛ زیرا الحشد الشعبی یک نیروی نظامی تابع دولت است و باید به همه اهانت‌ها علیه آن پایان داده شود».

او همچنین گفت: آنچه اوضاع را بدتر کرد، بیانیه حزب «دمکرات کردستان عراق» بود که دربردارنده یک عذرخواهی آشکار از نیرو‌های الحشد الشعبی نبود.

عادل الکرعاوی همچنین تصریح کرد: هواداران و حامیان الحشد الشعبی آماده تظاهراتی گسترده در اعتراض به سخنان اهانت‌آمیز زیباری می‌شوند.

گفتنی است واکنش انتقادی مسئولان، سیاستمداران، شخصیت‌ها و گروه‌های مقاومت عراق به اهانت اخیر «هوشیار زیباری» وزیر پیشین دارایی و خارجه عراق و از مسئولان ارشد حزب دمکرات کردستان به سازمان الحشد الشعبی از دو روز پیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

زیباری پیشتر در یک مصاحبه تلویزیونی با توهین به الحشد الشعبی مدعی شده بود که حمله گروه‌های عراقی به پایگاه‌های آمریکا در اربیل به این دلیل است که آن‌ها اقلیم کردستان را نزدیک متحد آمریکا می‌دانند و این گروه‌ها همانطور که داعش به بغداد و اربیل حمله می‌کرد، به این‌ها حمله می‌کنند.

در پی اهانت زیباری به الحشد الشعبی، پارلمان عراق روز چهارشنبه شاهد تنش و درگیری لفظی گروهی از نمایندگان بود و این امر باعث شد که جلسه به زمان دیگری موکول شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار