خاموشی کامل حریق پس از ۳ روز در ارتفاعات باغملک

فرماندار باغملک گفت: آتش سوزی در مراتع جنگلی ارتفاعات دهستان منگشت پس از ۳ روز به صورت کامل خاموش شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد نجاتی رئیس ستاد مدیریت بحران و فرماندار باغملک گفت: شعله‌های حریق که طی چند وقت اخیر در مراتع جنگلی دهستان منگشت واقع در همین شهرستان زبانه کشیده یود، پس از ۳ روز به صورت کامل مهار شد.

او افزود: آتش در این ناحیه چندین بار مهار شد، اما با توجه به اینکه حریق در اوایل صبح و هنگام وزش‌های صبحگاهی شعله ور می‌شد، بنابراین موجب گسترش و برافروخته شدن مجدد آتش شد. گرچه دیروز نیز حریق به صورت کامل مهار شد، اما افرادی در محل گمارده شدند تا در صورت اشتعال مجدد، آن را خاموش کنند که تاکنون گزارشی مبنی بر آتش سوزی دریافت نشده است.

نجاتی با بیان اینکه مردم محلی، اعضای ستاد مدیریت بحران و نیرو‌های حفاضت محیط زیست در مهار آتش نقش داشتند، اظهار داشت: درختان و منابع طبیعی سرمایه‌های ارزشمند این کشور هستن و باید نهایت کوشش خود را برای پاسداری و صیانت از این منابع به کار ببریم و لازم است به مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل نماییم.

فرماندار باغملک در پایان نیز از اطلاع رسانی نتیجه تحقیقات طی روز‌های آینده گفت سپس بیان کرد: چند نفر مظنون به آتش سوزی در این مراتع وجود دارد، که تحت تعقیب قضایی هستند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.