واگذاری یک میلیارد ریال اوراق وقف مشارکتی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: یک میلیارد ریال اوراق وقف مشارکتی در این استان واگذار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به استقبال مردم استان از وقف مشارکتی گفت: تاکنون یک میلیارد ریال اوراق وقف مشارکت حضرت زهرا (س) در این استان به مردم واگذار شده است.

او افزود: تاکنون وقف خاصی در استان برای ترویج فرهنگ فاطمی، اعزام مبلغ برای ترویج این فرهنگ وجود نداشته است، که با روش مشارکتی، امکان وقف برای همه اقشار جامعه با هر مبلغی فراهم شده است.


بیشتر بخوانید


امیری اضافه کرد: ارزش هر سهم ۵۰۰ هزار ریال است تا بتوان یک مکانی را خریداری و از عواید آن در راستای ترویج فرهنگ فاطمی استفاده کرد.

او با اشاره به استقبال مردم از وقف مشارکتی ادامه داد: خیران برای خرید اوراق وقف مشارکتی به ادارات اوقاف و امور خیریه استان مراجعه و یا نذر خود را به شماره کارت ۵۰۴۱۷۲۱۱۱۱۵۷۵۵۵۲ نزد بانک رسالت به طرح موقوفه مشارکتی حضرت زهرا (س) اختصاص دهند.

امیری گفت: هم اکنون یکهزار و ۷۰۰ وقف در استان با بیش از سه هزار و ۷۰۰ رقبه ثبت شده است، که ترویج فرهنگ وقف به خصوص در زمینه رفع نیاز‌های روز جامعه از جمله علم و دانش، کمک به نیازمندان، دارو درمان، ازدواج، رفع مشکلات اقتصادی و محرومیت‌زدایی باید در جامعه نهادینه شود.

او به راه‌اندازی نخستین انجمن یاوران وقف علم و فناوری با همکاری بنیاد نخبگان و دانشگاه اشاره کرد و افزود: تاکنون توجه به دانشگاه‌ها در حوزه وقف علمی بسیار کم بوده است و باید با ترویج این فرهنگ، کمک بزرگی به نخبه‌پروری، حمایت از نخبه‌هایی که از نظر اقتصادی دچار مشکل هستند و همچنین حمایت از کارآفرینان و استعداد‌های برتر را فراهم کرد.

امیری اضافه کرد: از هفته وقف پارسال تاکنون ۳۷ وقف جدید در استان ثبت شده است که تعداد وقف‌های ثبت شده از ابتدای امسال تاکنون انگشت شمار بوده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.