قم در سوگ غروب غریبانه هشتمین خورشید

شهر کریمه اهل بیت (س) در سالروز شهادت امام رئوف، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) حال و هوای غریبی دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، ؛شهر مقدس قم در سالروز شهادت  رئوف آل  محمد حضرت علی بن موسی الرضا (ع)حال و هوای  حزن آلودی به خود گرفته است.

حرم مطهر حضرت معصومه (س)خواهر بزرگوار هشتمین مهر سپهر سروری یکپارچه سیاه‌پوش و عزادار است و ارادتمندان برای عرض تسلیت شهادت برادر رهسپار بارگاه نورانی بانوی کرامت  شده اند.

مراسم عزاداری شهادت سلطان سریر ارتضاء ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و اصل فاصله گذاری اجتماعی در حرم مطهر و دیگر اماکن مقدس  در حال برگزاری است و  سخنرانان در بیان فضایل امام رئوف سخنرانی می کنند.

مجاوران حرم کریمه اهل بیت (ع) که ماه‌هاست به علت جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا توفیق زیارت حضوری حرم مطهر امام رضا (ع) را ندارند،در سالروز شهادت آقا علی بن موسی الرضا (ع) با پای دل به زیارت ایشان نایل می‌‎شوند.

امام علی بن موسی‌الرضا (ع) هشتمین امام شیعیان در یازدهم ذیقعده سال ۱۴۸ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود.

نام مبارک ایشان علی و کنیه آن حضرت ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان «رضا» به معنای «خشنود» می‌باشد. یکی از القاب مشهور حضرت، «عالم آل محمد» است. این لقب نشانگر ظهور علم و دانش ایشان می‌باشد.

پدر بزرگوار امام رضا، امام موسی کاظم (ع) پیشوای هفتم شیعیان بود که در سال ۱۸۳ ه. ق، به دست هارون عباسی به شهادت رسید و مادر گرامیشان نجمه نام داشت.

امام رضا (ع) در مدینه، پس از شهادت پدر، امامت بر مردم را بر عهده گرفت و به رسیدگی امور پرداخت، شاگردان پدر را به دور خویش جمع کرد و به تدریس و تکمیل حوزه علمیه جدش امام صادق (ع) مشغول شد و در این راستا گام‌های بزرگ و استواری برداشت.

مدت امامت حضرت رضا (ع)، حدود ۲۰ سال طول کشید که ۱۷ سال آن در مدینه و سه سال آخر آن در خراسان گذشت.

امام رضا (ع) پس از هفده سال سکونت در مدینه و تبلیغ دین و ارشاد مردم، با نقشه و حیله مامون عباسی، راه خراسان را در پیش گرفت. آن حضرت پس از قبول اجباری ولایت عهدی مامون و گذشت سه سال، در ۵۵ سالگی به دست این خلیفۀ عباسی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار