تشدید نظارت‌ بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در نهاوند

فرماندار نهاوند گفت: فعالیت و عملکرد تمامی کمیته‌ها و اعضای ستاد مبارزه با کرونا ویروس ارزیابی و نتیجه گیری خواهد شد.  

تشدید نظارت‌ بر اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در نهاوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مراد ناصری، فرماندار نهاوند در نشست فوق العاده ستاد پیشگیری کنترل و هماهنگی مقابله با کرونا با اشاره به بسیج مبارزه با بیماری بر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، ایجاد جو آرام و همدلی و همچنین جلوگیری از تشنج در جامعه تأکید کرد و افزود: مراقبت از  سلامت شهروندان و پیروی از توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری و کنترل این بیماری مهم و نیازمند برنامه ریزی و مدیریت است.

ناصری با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در این شهرستان و دیگر مناطق استان بر لزوم اتخاذ تدابیر پیشگیرانه با همکاری و همراهی مردم اشاره کرد و گفت: با هدف پیشگیری از گسترش این بیماری به همشهریان توصیه می‌شود از برگزاری هرگونه مهمانی مراسم جشن و عزا و تردد غیر ضرور پرهیز و دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی حتما رعایت شود.

فرماندار نهاوند بیان کرد: در کنار ازدحام جمعیت و تردد‌هایی که در سطح جامعه دیده می‌شود، مطب‌های خصوصی پزشکان و کلینیک‌های دولتی این روز‌ها غافل از افزایش شیوع ویروس کرونا شلوغ‌تر از گذشته است و برخی از این مطب‌ها تا پاسی از نیمه شب با ازدحام روبرو است که در صفوف نوبت گیری و به شکل فشرده در کنار هم برای زمان طولانی می‌نشینند که این موضوع باید مدیریت شود.

او ادامه داد: استفاده از دستگاه‌های نوبت گیری در این مطب‌ها و پذیرش نکردن بیش از حد بیمار از عوامل پیشگیرانه‌ای است که باید به آن توجه شود، اما متاسفانه برخی از پزشکان بدون توجه به این موارد پذیرش می‌کنند و این موضوع منجر به تشکیل صف برای نوبت و ادامه معالجه تا نصف شب می‌شود.

ناصری اضافه کرد: علاوه بر مطب‌ها، بانک‌ها و دفاتر خدماتی ارتباطی نیز از جمله اماکن شلوغ و پرتردد هستند و باید مراکز تجاری، بازار‌ها، تاکسیرانی و باغ بهشت را نیز به این اماکن اضافه کرد که این روز‌ها مملو از جمعیت است.

فرماندار نهاوند تاکید کرد: جا دارد موضوع حساس سازی مردم از سوی رسانه‌ها و ایجاد موجی برای کاهش آمار مبتلایان در دستور کار قرار گیرد تا مردم بدانند که شرایط عادی نیست و خطر کرونا همچنان وجود دارد.  

ناصری افزود: اگر مردم همکاری نکنند به طور قطع حلقه محدودیت‌های کرونایی تنگ‌تر می‌شود، بنابراین انتظار داریم مردم برای جلوگیری از خسارت‌های اقتصادی و معیشتی و سلامت جامعه همکاری کرده و رعایت دستورالعمل های بهداشتی را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.